نسخه چاپی

گزارش اختصاصی نما از مراسم بازسازی «واقعه غدیر»

عکس خبري -گزارش اختصاصي نما از مراسم بازسازي «واقعه غدير»

مسئول برگزاری مراسم بازسازی واقعه غدیر گفت : این نمایش برای ششمین سال متوالی در منطقه لشگرك اجرا می شود و لوكیشن آن از حدود دو ماه قبل آماده شده است.

فرمانده بسیج ناحیه جماران تهران در گفتگو با خبرنگار نما در خصوص کیفیت برگزاری مراسم و نمایش واقعه غدیر در کشور گفت :در این نمایش نشانه های از تاریخ انتخاب شده بازگو کننده پیام مفهومی رسول خدا در آن روز باشند، برای مثال پیامبر از مسلمانان عهد گرفتند که حاضرین به غایبین و پدران به فرزندان ، و آنهایی که نیستند به اسلاو خود این پیام و عهد را برسانند ، سازمان بسیج این رسالت را بر عهده گرفت که این پیام رسول خدا (ص) را علارغم تلاش دشمنان برای حذف نام و پیام غدیر از طول تاریخ احیا و انجام شود.
وی افزود : این تلاش ها در 5 سال گذشته در تهران در منطقه عمومی غدیر در جاده لشکرگ انجام می شود و امسال در ششمین سال برگزاری این مراسم تغییرات زیادی را اعم از لوکشین که یکماه است روی آن کار می شود و اتفاقاتی که بتوانند این واقعیت را بخوبی بیان کند.
و فرازهای از خطبه غدیر را که بر روی آن از سوی اهل سنت و شیعه اشتراکات وجود دارد را انتخاب کریم تا این واقعه اثر گذار تر و فراگیر تر پیام خود را بیان کند.
این مراسم از سوی سازمان بسیج برای کل کشور تهیه شده و تمامی استانها و نواحی منتخب کشور در حال برگزاری این نمایش ها هستند.
تعدادی از مردم انقلابی تهران نیز که در این مراسم حضور داشتند در گفتگو با خبرنگار نما به بیان نظرات خود پرداختند.
خانوم شریفی با اشاره به اثرگذاری بالای این نمایش ها در سطح کشور گفت: من از دست اندرکاران این نمایش تشکر می کنم نمایش بسیار زنده و طبیعی بود ،من بار دوم است که برای دیدن این نمایش آمده ام و احساس می کنم خیلی کم آمده ام و شوقی برای دیدن این واقعه عظیم در من وجود دارد ،من احساس کردم در مکه ، مدینه و منا هستم .
آقای میرزایی با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی در برگزاری اینگونه مراسم در شهر تهران گفت : نمایش برای افزایش بصیرت و کسب اطلاعات تاریخی دقیق بسیار خوب است فقط اطلاع رسانی اینگونه نمایش ها بنظرم قوی نیست چرا باید اینگونه مراسم با کیفیت در تهران برگزار شود و جمعیت آنچنان که شایسته است از آن استقبال به عمل نیاورند.
با وجود اینکه اینگونه حوادث تاریخی در مدارس و کتابهای درسی دانش آموزان وجود دارد و آنها می توانند درباره این رخداد عظیم اطلاعات کسب کنند اما دیدن نمایش بصورت زنده و از نزدیک تاثیرگذاری بیشتری بر دانش آموزان و جوانان دارد ،اگر بشود اکثر موضوعات دینی و فرهنگی کشور به شکل هنرمندانه به مردم ارائه شد عالی خواهد بود.
مهمترین پیام غدیر بنظرم این بود که مردم قدر ولایت را بدانند ، ولایت یعنی اقتدار و استقلال کشور.
ز عین علی عیون ما بینا شد وز لام علی لسان ما گویا شد
در یاء علی نور خدا می بینم زان نور محمد و علی پیدا شد

۱۳۹۵/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...