نسخه چاپی

حجت الاسلام احمد سالك در گفتگو با نما:

مسابقه ثروت‌اندوزی مدیران دولتی/ مدیران جهت شكیل‌تر شدن اتاقشان با یك دیگر مسابقه می دهند/ قناعت در جامعه به فراموشی سپرده شده است

عکس خبري -مسابقه ثروت‌اندوزي مديران دولتي/ مديران جهت شکيل‌تر شدن اتاقشان با يك ديگر مسابقه مي دهند/ قناعت در جامعه به فراموشي سپرده شده است

متاسفانه این به یك رویه معمولی در بین مدیران كشور تبدیل شده و اكثر آنها این تجملات و اسراف را به نوعی در بالا بردن سطح شخصیت اجتماعی خود مهم می دانند و یك مسابقه ایی بین خود شكل داده اند.

مقام معظم رهبری در سخنان خود در روز عید غدیر خم و در جمع آحاد مختلف مردم گسترش اسراف در سطح جامعه را امری زشت و ناپسند قلمداد کردند که متاسفانه در زندگی های شخصب هم دیده می شود، در همین رابطه نظرات حجت الاسلام و المسلمین سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی را جویا شدیم.
حجت الاسلام و المسلمین سالک در توضیح این مطلب اظهار داشت: رفتار هر جامعه ایی منبعث از آموزه ها و بایسته های فرهنگی آن جامعه است. در کشور ما این رفتار بر اساس مفاهیم دین مبین اسلام شکل گرفته است که برای هر بخش از زندگی فردی و اجتماعی مردم آموزه های بلندی دارد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: در اسلام، ما واژه ایی داریم تحت عنوان قناعت، که خود یک فرهنگ غنی ایی است که در زندگی و سیره پیشوایان دینی ما جاری و ساری بوده است. پس ضروریست که این فرهنگ حاکم بر زندگی فردی،اجتماعی و خانوادگی ما باشد و در هر شرایطی بر حفظ آن بکوشیم.
عضو جامعه روحانیت مبارز تهران ادامه داد: وقتی فرهنگ قناعت در جامعه بسط و گسترش یافته باشد، آنگاه دیگر اسراف معنایی ندارد. اگر قناعت باشد، تجمل گرایی نیست، اگر قناعت باشد دیگر تجاوز به حقوق دیگران نیست، دست اندازی به بیت المال نیست و خیلی موارد دیگر.
وی ادامه داد: وقتی قناعت را فراموش کردیم، امری که متاسفانه در جامعه ما رخ داده و هر لحظه هم سرعت بیشتری می یابد، آنگاه اسراف نمود می باید. لذا در این شرایط مقام معظم رهبری به دو اصل مهم برای اداره بهتر زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه و همچنین مدیریت امور کشور اشاره نمودند. یکی قناعت و در کنار آن اسراف.
نماینده مردم اصفهان نکته تاسف آور گسترش روحیه اسراف و بریز و بپاش را در بین مدیران دولتی دانست و اظهار داشت: متاسفانه این به یک رویه معمولی در بین مدیران کشور تبدیل شده و اکثر آنها این تجملات و اسراف را به نوعی در بالا بردن سطح شخصیت اجتماعی خود مهم می دانند و یک مسابقه ایی بین خود شکل داده اند.
سالک به رئیس دانشگاهی اشاره کرد و افزود: این مقام از زمانی که روی کار آمده تا الان چهار مرتبه دکور اتاق خود را عوض کرده و مسئله تاسف بار تر اینکه برخی از اقلام از خارج کشور تهیه شده که این اوج اسراف و تجمل گرائی است.
وی در پایان اظهار داشت: متاسفانه این فرهنگ غلط در جامعه در حالی رشد کرده که غربی ها نیز از آن دوری می کنند.

۱۳۹۵/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...