نسخه چاپی

فیلمسازان خارجی جشنواره بین المللی مقاومت در گفتگو با نما:

مهمترین كاركرد جشنواره مقاومت گردهمایی فیلمسازان مطرح جبهه مقاومت بود

عکس خبري - مهمترين کارکرد  جشنواره مقاومت گردهمايي فيلمسازان مطرح جبهه مقاومت بود

امیر سالوس فیلمساز كشور تونس گفت :جشنواره فیلم مقاومت از 2 جهت حائز اهمیت است، نخست اینكه در برخی از كشورهایی كه نمایش فیلم هایی با محوریت مقاومت ممنوع است ، در این جشنواره به خوبی نمایش داده شد و دیگراینكه جشنواره مقاومت یك نگاه بین المللی تازه ای را برای ما به ارمغان آورد .

به گزارش نما ، امیر سالوس فیلمساز کشور تونس در گفتگو با خبرنگار نما گفت : از مهمترین کارکردهای چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت این بود که این جشنواره به خوبی توانست فیلمسازان مطرح جبهه مقاومت دور هم جمع کند، موضوعی که نقش بسزایی در همگرایی و همبستگی فیلمسازان جبهه مقاومت داشت .
این فیلمساز تونسی افزود: جشنواره فیلم مقاومت از 2 جهت حائز اهمیت است، نخست اینکه در برخی از کشورهایی که نمایش فیلم هایی با محوریت مقاومت ممنوع است ، در این جشنواره به خوبی نمایش داده شد و دیگراینکه جشنواره مقاومت یک نگاه بین المللی تازه ای را برای ما به ارمغان آورد.
پراک تنیس فیلمساز کشور ترکیه هم درمصاحبه اختصاصی با خبرنگار نما در خصوص اهمیت جشنواره فیلم مقاومت گفت : ما به عنوان فیلمساز وظیفه داریم که در غالب هنر،سیاه نمایی که امریکا و داعش از مفاهیمی همچون جهاد، بهشت، مقاومت و مفاهیم اسلامی داشته اند را تصحیح کنیم، و اینکه چه زبانی بهتر از هنر و سینما می تواند گویای واقعیت های امروز جهان اسلام باشد .
وی با ابراز خرسندی از حضور در جشنواره فیلم مقاومت گفت: حضور فیلمسازان مطرح از ایران و سایر نقاط جهان فرصت مناسبی را برای انتقال تجربیات و نیز آشنایی با آخرین متدهای فیلمسازی فراهم کرده است .
صدر واحدی فیلمساز کشور افغانستان هم با اشاره نقش جشنواره فیلم مقاومت در شرایط کنونی منطقه خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار نما تصریح کرد : این جشنواره ایدئولوژی مقاومت را در کشورهای آزادی خواهان جهان افزایش داد. کمتر جشنواره های فیلم را در دنیا شاهد هستیم که به مساله مقاومت بپردازد،که پرداختن به این معقوله از سوی جشنواره فیلم مقاومت از نکات خیلی مهمی محسوب می شود.
11 فیلم سینمایی ،22 اثر پویانمایی و 28 فیلم مستند از 32 کشور جهان در چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با یکدیگر رقابت می کنند .

۱۳۹۵/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...