نسخه چاپی

موضوع fatf هنوز جمع بندی نشده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی درپاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینكه پیش از این گفته ‌بودید در خصوص FATF در شورای عالی امنیت ملی به جمع بندی رسیده‌ایم و این موضوع باید به تایید رهبری برسد، گفت: بنده چنین چیزی نگفته‌ام. من گفتم مصوبات شورای عالی امنیت ملی موقعی مصوبه است كه به تصویب رهبر معظم انقلاب برسد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شمخانی درحاشیه بیست و هفتمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت افزود: FATF بحثی فنی است و نیازمند کار کارشناسی گسترده است که هنوز هم بحث ادامه دارد و طبیعتا این جمع‌بندی نیازمند این است که برایش استراتژی، دستورالعمل و سیاست نوشته شود که به دنبال این کار هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا شورای عالی امنیت ملی برای پذیرش FATF شرایطی را تعیین کرده‌است؟ گفت: ما در کشور به اندازه کافی قانون شفاف سازی فعالیت‌های مالی و بانکی، قانون مقابله با پولشویی، قانون مقابله با تامین منابع مالی تروریسم را داریم و تبدیل اینها به دستورالعمل در داخل کشور، به طور قطع وضعیت ما در مقایسه با کشورهای دیگر منطقه که متاسفانه بر مبنای گفته‌های پنهان دیپلمات‌های غربی برخی از آنها حامی آشکار و روشن تروریست‌ها هستند، بهتر است و این قوانین کافی است برای اینکه انشاءالله استاندارهای نظام بانکی خودمان را به سطح جهانی برسانیم.

شمخانی در پاسخ به سؤال دیگری درباره نتایج اولین نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 در چارچوب کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت: از قبل تصمیم گرفته شده بود که در فضا و فرصت مجمع عمومی سازمان ملل وزرای خارجه ایران و 1+5 بر بدعهدی‌ها، کارشکنی‌ها و لفاظی‌های شیرین و آشکار مروری داشته باشند.

وی افزود: با اقدامات بازدارنده پنهان که متاسفانه آمریکا در موضوع اجرای تعهدات برجامی خود دنبال می‌کند، فهرستی از این موضوعات فراهم شده بود. از عدم فروش هواپیما تا بحث صدور ویزا و مبادلات مالی و بانکی، اینها به شکل یک فهرست مشخص در این نشست مطرح شد که ما باید نتایج آن را کم‌کم ببینیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: واقعیت این است که ما هرگز نباید فراموش کنیم که با طرف بدعهدی مواجهیم که امروز حتی اروپایی‌ها نیز به آن اذعان می‌کنند.

۱۳۹۵/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...