نسخه چاپی

كریمی در گفت‌گو با نما؛

دولت عزم جدی در مقابله با قاچاق كالا ندارد/ / قاچاق از مبادی رسمی وارد می‎شود/ فشار به اصناف در مبارزه با قاچاق بی انصافی است

عکس خبري -دولت عزم جدي در مقابله با قاچاق كالا ندارد/ / قاچاق از مبادي رسمي وارد مي‎شود/ فشار به اصناف در مبارزه با قاچاق بي انصافي است

متاسفانه در صحنه عمل عزم جدی از مسئولان دولتی و دستگاههای ذی ربط در برخورد با قاچاق مشاهده نمی‌شود.

علي كريمي، نماينده مردم اراك و كميجاب و خنداب عضو كميسيون اقتصادي مجلس در گفت‎وگو با نما، در خصوص مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: موضوع قاچاق يكي از مشكلات اساسي ايران به شمار مي‌رود كه در شرايط كنوني ضربه‌هاي جدي و موثري را بر بدنه اقتصاد ملي، توليد و اشتغال و اقتصاد كشور وارد كرده است. به گفته كريمي براي مبارزه با قاچاق كالا و ارز عزم و اراده ملي نياز است كه متاسفانه در مسئولان ديده نمي‌شود.

وي در ادامه به تأكيدات مقام معظم رهبري در مبارزه با فساد كالا و ارز اشاره و بيان كرد: در گذشته سابقه نداشت كه مقام معظم رهبري بارها بر مبارزه با اين پديده تأكيد فرمايند و اين گونه تأكيد كردن ها نشان دهنده اهميت موضوع و عزم و اراده‎ عالي‌ترين سطوح در برخورد با فساد است و انتظاري كه در اين راستا از دولت وجود دارد كه رهبري را در اين زمينه همراهي كنند و منويات مقام معظم رهبري در برخورد با قاچاق كالا و ارز در كشور اجرايي كنند.
اين نماينده مردم اراك در خانه ملت اذعان داشت: متاسفانه در صحنه عمل عزم جدي از مسئولان دولتي و دستگاههاي ذي ربط در برخورد با قاچاق مشاهده نمي‌شود.
كريمي بيان داشت: اگر مسئولان قاچاق را آناليز كنند خواهند ديد كه اكثر قاچاق كالا از مبادي رسمي وارد كشور مي‎شود و اين گونه واردات جاي سوال به وجود مي آورد كه چرا نظارت جدي و تجهيز امكانات وسايل براي بررسي محتوي كالا وجود ندارد؟
وي گفت: به دليل عدم نظارت دقيق، مسئولان به صاحب كالا مجوز ترخيص كالاها كانتينري خود را از گمرك مي‎دهند.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس به برخي از دلايل مسئولان در خصوص ورود كالاي قاچاق به كشور اشاره كرد و يادآور شد: توضيحات و دلايلي كه مسئولان براي عدم مبارزه با قاچاق كالا و ارز مطرح مي‎كنند دلايل قابل قبول نيست و تنها توجيه كم كاري‌هايشان است .

اين نماينده مردم اراك در خانه ملت نبود تجيهزات بازرسي را از مهمترين دلايل مطرح شده مسئولان برشمرد و گفت: اگر مسئولان در زمينه مبارزه با قاچاق كالا و ارز نبود تجهيزات مهمترين دليلشان است
چرا به نمايندگان دلايل خود را ارائه نمي‎دهند كه به چه ميزان بودجه نياز دارند تا گمركات تجهيز شوند و نمايندگان با در نظر گرفتن رديفي در بوجه نياز مسئولان را برطرف كنند.

وي افزود: رقم اعلام شده قاچاق، رقم بسيار زيان بار براي كشور است چرا كه كالاهاي قاچاق در واحدهاي صنفي توزيع كه اين امر باعث مي شود به اقتصاد كشور ضربه وارد شود.
كريمي به جمع آوري طرح شبنم از بازار اشاره كرد و گفت: چرا چنين طرحي در كشور جمع آوري شد تا هر كالايي كه در اصناف توزيع مي‎شود شناسنامه داشته باشد و مسيرش كامل مشخص باشد؟
عضو كميسيون اقتصادي مجلس ادامه داد: منطقي نيست كه جهت مقابله با كالاي قاچاق ارز به اصناف فشار وارد كنيم چرا كه اين افراد دخالتي در واردات ندارند اين رفتار مسئولان شبيه به اين است كه بخواهند بجاي برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر با معتادين برخورد كنند چرا كه قاچاق با حجم گسترده و با انواع زد و بندها و باندهاي مافيايي در مبادي‎هاي رسمي كشور يا دستگاه‌هاي مربوط به كشور وارد مي شود.

۱۳۹۵/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...