نسخه چاپی

دلخوش در گفت‎وگو با نما؛

راهكار كاهش قاچاق فرهنگ سازی و اصلاح ساختار تجارت كشور است/ كالاهای قاچاق از مبادی رسمی وارد كشور می‌‎شود

عکس خبري -راهكار كاهش قاچاق فرهنگ سازي و اصلاح ساختار تجارت كشور است/ کالاهاي قاچاق از مبادي رسمي وارد کشور مي‌‎شود

برای مبارزه با قاچاق كالا و ارز مشوق‎های خوبی در كشور پیش بینی نشده است و اگر حقوق مرزداران و مرزبانی و افرادی كه در گمرك فعالیت دارند افزایش پیدا كند تا این افراد به اجبار نخواهند برای تأمین معیشت خود از برخی افراد باج نگیرند.

سیدکاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در خانه ملت در گفت‌وگو با پایگاه خبری نما؛ در خصوص مبارزه با قاچاق و کالا و ارز گفت: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با مشکلات عدیده‎ای روبرو هستیم چرا که معتقد هستیم نباید کالای قاچاق از مبادی ارزی به داخل کشور وارد شود اما طبق آمار ۲۰ درصد از کالاهای داخل از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی در ادامه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد با معلول را راه چاره ندانست و بیان کرد: باید با ایجاد حصار در مرز‌ها و بالا بردن توان اجرایی از ورود قاچاق کالا و ارز به داخل جلوگیری کرد.

به گفته دلخوش پیشگیری مقدم بر درمان است و برای مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز می‌بایست فرهنگ سازی کرد که متاسفانه در این زمنیه نیز دولت هیچ گام مثبتی را بر نداشته‏است.

وی درادامه با تأکید بر این مطلب که دولت‌ها تا کنون بصورت شفاف و واضح با مردم در خصوص مضرات قاچاق کالا و ارز صحبت نکرده‎اند، گفت: برخورد با مغازه دار در راستای برخورد با فساد و کالا و ارز کار اصولی قانونی نیست چراکه مغازه دار همواره برای مغازه خود کالاهای مورد نیاز خود را تهیه می‌‎کند و از آنجایی که سواد آن چنانی هم ندارد تا کالای قاچاق را از کالای غیر قاچاق تشخیص دهد نمی‌‎توان بر کاسب در این زمینه خورده گرفت که چرا کالای قاچاق می‌‎فروشد.

دلخوش از بین بردن کالای قاچاق را راهکار مناسبی در مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز ندانست و گفت: آتش زدن کالاهای قاچاق همچون لودر و بولدوزر کار درست اصولی نمی‌باشد چرا که بر روی کالا‌ها کار شده و بهتر است این کالا‌ها در اختیار محرومین و یا به جوامع دیگر اهداء شود تا حدودی مشکلات محرومین و ملت کشور دیگر برطرف شود.

این بهارستان نشین به وجود ۸۶۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی کشورمان با دیگر کشور‌ها اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم در کل مرز‌ها امنیت ایجاد کنیم قطعا به زمان و نیروی بسیار زیادی نیازمند هستیم.

نماینده مردم صومعه سرا در خانه ملت با تأکید بر این مطلب که برخی از کالای قاچاق از مبادی رسمی و دخالت افراد ذی نفوذ در دستگاه‌ها و از اسلکه‎هایی که در قدیم دایر در برخی از مکان‎ها دایر بودند و از آبراهه‎ها وارد کشور می‌‎شود، گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشوق‎های خوبی در کشور پیش بینی نشده است و اگر حقوق مرزداران و مرزبانی و افرادی که در گمرک فعالیت دارند افزایش پیدا کند تا این افراد به اجبار نخواهند برای تأمین معیشت خود از برخی افراد باج نگیرند.

۱۳۹۵/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...