نسخه چاپی

مصری در گفت‎وگو با نما؛

بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی به روش دولت تدبیر/ معادلات جهان با حضور ایران حل و فصل می‌‎شود

عکس خبري -بازگشت عزت به پاسپورت ايراني به روش دولت تدبير/

برای گرفتن ویزا نباید خود را در مقابل كشوری كوچك كنیم و به او امتیاز دهیم و اگر ویزا به ایرانی‎ها برای سفر به كشوری داده نشد به «جهنم كه داده نمی‌شود» چراكه این دنیا است كه نیاز به حضور ایران در كشور خود دارد.

عبدالرضاٍ مصری، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در خصوص بروز و ظهور عزت ایرانی در پاسپورت ایرانی پس از گذشت سه سال از روی کار آمدن دولت روحانی، گفت: من عزت ایرانی را در پاسپورت ایرانی نمی‌دانم بلکه در سربلندی و مقاومت ملی می‌‎دانم کما اینکه وقتی عزت امام حسین (ع) در سرزمین کربلا در میان پول پرستان، کفار و از دین خارج شدگان و منافقین حفظ نشد نشان دهنده این نیست امام حسین (ع) عزت ندارد.
وی در ادامه افزود: اگر چهار کشور همسو و مورد توجه استکبار پاسپورت ایران را قبول نکنند این بدان معنا نیست که مردم ایران عزت ندارند در برخی از زمان‎ها رد کردن و نپذیرفتن عزت است و اگر جبهه کفر نخواست با ما سازگار باشد می‌‎توانیم بگوییم عزت داریم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر آمریکا از ایران و ملت کشورمان تعریف کرد و ایرانی تواست بدون ویزا به آمریکا سفر کند معنایش عزت نیست بلکه باید به خود در این خصوص شک کرد اشاره و تصریح کرد: معتقد نیستم که کشوری پاسپورت ما را با ویزا یا بدون ویزا قبول کند این موضوع را معنای عزت نمی‌دانیم.

وی گفت: در روابط خارجی معاهدات و قرارداد‌ها در پروتکل‌ها هستند که باید حفظ شود و اگر در کشوری با تبعه ایرانی به درستی رفتار نشد یا ویزا در اختیار تبعه ایرانی قرار نگرفت ما نیز با آن کشور به مشابه خودش رفتار کنیم.

مصری بیان کرد: برای گرفتن ویزا نباید خود را در مقابل کشوری کوچک کنیم و به او امتیاز دهیم و اگر ویزا به ایرانی‎ها برای سفر به کشوری داده نشد به «جهنم که داده نمی‌شود» چراکه این دنیا است که نیاز به حضور ایران در کشور خود دارد.
به گفته نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت اگر ایران اسلامی در معادلات منطقه‎ای و جهانی حضور نداشته باشد برای حل و فصل معادلات کشور‌ها با مشکل مواجه خواهند شد و عکس این موضوع نیز بار‌ها برای مقامات کشور‌ها به اثبات رسیده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به حمایت آمریکا از تکفیری‌ها با پول‎های کشورهای خاورمیانه و خلیج فارس و ماهواره و شبکه‎های جاسوسی آمریکایی در براندازی حکومت بشار اسد در سوریه، تصریح کرد: ایران اسلامی با عزتش در معادله سوریه شرکت کرده است و شاهد این هستیم که جبهه حق سوریه می‌‎باشد که پیروز میدان است.
مصری در ادامه به معادله لیبی اشاره و بیان داشت: در معادلات لیبی ایران شرکت نداشته است به همین دلیل چهل روزه تومار قذافی بسته شد و یاد و خاطره‎ای از قذافی در لیبی و جهان به جا نماند.
وی با تأکید بر این مطلب که دنیا باید به ما نیاز داشته باشد، گفت: ما به دنبال این نیستیم که دست رد بر سینه کشور‌ها بزنیم و به هیچ عنوان با آن‌ها ارتباط برقرار نکنیم.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: عزت ما با پاسپورت حفظ نمی‌‎شود بلکه در اقتدار، توانمندی داخلی، اقتصاد مقاومتی و در شعار نه غربی نه شرقی حفظ می‌‎شود.
وی با بیان این مطلب که ما به روحانی از اینکه در تلاش بود تا تنش‎های بین اللمی را کاهش دهد، احترام می‌‎گذاریم، گفت: این کاهش تنش‎ها باعث شد تا نزدیک به پنج هزار نفر در قالب حج در سرمین منا به شهادت برسند و یا تعارضی که به دو نوجوان ما در مراسم حج عمره شد ما این‎ها را عزت نمی‌‎دانیم در حالی که پاسپورت ما مورد قبول چنین کشوری باشد.
مصری در خاتمه به ایجاد رابطه آقای روحانی با کشورهای آسیایی اشاره کرد و گفت: از اینکه آقای رئیس جمهور گفت‌وگوهای بسیار مطلوبی با کشورهای منطقه آسیا داشته‎اند تشکر می‌کنیم و معتقدیم پیوندهای سیاسی و اقتصادی قابلیت قطع شدن دارند مهم این است پیوند‌ها و ریشه فرهنگی که با برخی از کشور‌ها داریم آن‌ها را تعمیق ببخشیم و دیپلماسی امری نیست که محدود شود بلکه دیپلماسی عمومی به ما می‌‎گوید می‌‎بایست از هر ظریفتی استفاده کرد.

۱۳۹۵/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...