نسخه چاپی

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با نما :

بودن یا نبودن 3 وزیر مستعفی تاثیری در كشور نداشت/ رییس جمهور با بركناری 3 وزیر به مجلس كمك كرد

عکس خبري -بودن يا نبودن 3 وزير مستعفي تاثيري در کشور نداشت/ رييس جمهور با برکناري  3 وزير به مجلس کمک کرد

سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس گفت :این وزارتخانه های كه وزرای آن استعفا كردند از كاركرد مناسبی برخوردار نبودند، به گونه ای كه بودن یا نبودن این وزیران چندان تاثیری نداشت، اگر این اتفاق در طی یكی دوسال اخیر می افتاد شاید تاثیر گذار می بود و امكان جبران آنچه از دست رفته بود را فراهم می كرد.

به گزارش نما ، سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما درباره استعفاهای اخیر 3 وزیر کابینه دوت دهم گفت: اگر این روند در حوزه اقتصاد هم رخ می داد می شد از آن به عنوان دومینوی استعفا در دولت نام برد، این حوزه ها که وزرای آن استعفا کردند از کارکرد مناسبی برخوردار نبودند، به گونه ای که بودن یا نبودن این وزیران چندان تاثیری نداشت و به عبارتی به یک نقطه پایانی رسیده بودند و نمی شد که روی آنان حسابی باز کرد.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: البته این استعفاها کمک چندانی به کیفیت کار دولت نخواهد کرد. چرا که تا انتخابات 6 ماه و تا تشکیل کابینه جدید حدود 9 ماه بیشتر وقت نمانده است اگر این اتفاق در طی یکی دوسال اخیر می افتاد شاید تاثیر گذار می بود و امکان جبران آنچه از دست رفته بود را فراهم می کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این حال باید بگویم که آقای رییس جمهور با این کار به نحوی به مجلس کمک کرد.چرا که در زمینه استیضاح وزیر آموزش و پرورش مجلس مصمم بر برکناری آقای فانی بود و این امر به یقین با رای بالایی در صحن رقم می خورد.
هاشمی درباره احتمال کاربرد سیاسی این استعفاها در آستانه انتخابات گفت: در مورد آموزش و پرورش می توان گفت که رفتن وزیر آن یک مانور سیاسی هم بود چرا که میزان نارضایتی ها از عملکرد آقای فانی به ویژه در بین جامعه فرهنگیان بالا رفته بود و نظر سنجی های انجام گرفته از نارضایتی حدود 95 درصد قشر فرهنگی حکایت داشت.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان درمورد عملکرد دیگر وزرای مستعفی بیان داشت: درمورد آقای جنتی نیز باید گفت این یک واکنش به اتقاقات حاشیه ای بود که در حوزه فرهنگی به وجود آمد. همچنین درباره وزارت ورزش و جوانای هم یک ناکارامدی عملی را در حوزه ورزش شاهد بودیم. که عدم توفیق در المپیک اخیر از جمله آنها بود. از این رو باید گفت این پاسخی به این ناکامی هاست.

۱۳۹۵/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...