نسخه چاپی

رئیس كمیسیون شوراهای مجلس در گفتگو با نما :

وزیر كشور در صحن مجلس باید به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد / ابلاغ سیاست های كلی انتخابات چراغ راه مسئولان كشور

عکس خبري -وزير کشور در صحن مجلس بايد به سئوالات نمايندگان پاسخ دهد / ابلاغ سياست هاي کلي انتخابات چراغ راه مسئولان کشور

محمدجواد كولیوند گفت :رهبر انقلاب موضوع مهم شفافیت مالی نامزدها برای انتخابات را مطرح كردند كه باید روی آن كار تخصصی از سوی مركز پژوهش های مجلس و خبرگان انجام شود.

محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار نما در تشریح نشست کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با وزیر کشور گفت :از بحث حضور تبعه های افغانی در کشور،ساماندهی موتورسیکلت در تهران ، بحث مسائل بنیاد تعاون ناجا ، موضوع تقسیمات کشوری در مجموع استانهای کشور، طرح جامع که در کنار برج میلاد و تخریب ساختمان انتقال خون ، پیگیری پرونده سهام پدیده ،موضوعاتی بودند که درباره آن از وزیر سئوال شد و آقای رحمانی فضلی و معاونین ایشان به آنها پاسخ دادند.
وی ادامه داد : در نهایت دو سوال از وزیر کشور به صحن می رود ، سوالات آقایان کواکبیان و حاجی دلیگانی از وزیر کشور درباره وضعیت پرونده پدیده شاندیز و وضعیت اتباع بیگانه برای پاسخگویی به صحن علنی مجلس ارجاع شد.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این سند بالا دستی به عنوان اسناد اصلی انتخابات و شاخص های اصلی انتخابات به عنوان یک منشور اصلی برای ما مطرح است ،ما امروز 4 قانون برای برگزاری انتخابات در کشور داریم ،این 4 قانون باید با هم تجمیع شود.
وی افزود : شاخص های که اعلام شد می تواند راهگشا برای آینده انتخابات ما باشد ، تکلیف مجری، ناظرین ،شرکت کنندگان در انتخابات را روشن می کند ، بحث متخلفین بحث ممنوعیت نهادها و سازمانهای که نباید در انتخابات باشند و موضوع مهم شفافیت مالی انتخابات را مطرح کرده که باید روی آن کار تخصصی از سوی مرکز پژوهش های مجلس و خبرگانی که وجود دارند انجام شود هزینه های سنگینی گاها مشاهده می شود در انتخابات هزینه می شود باید فکری برای این موضوع شود.
ورود دستگاههای امنیتی و نظامی در انتخابات ممنوع شده ، حق الناس باید رعایت شود، ما باید در قانون گذاری جدید و چه در اصلاح قوانین باید توجه داشته باشیم فرآیندهای که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند مورد توجه باشد فکر می کنم طبق این اسناد بالادستی ما هر دوسال دو انتخابات با هم در کشور داشته باشیم.

۱۳۹۵/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...