نسخه چاپی

لبخند مشتری در عكس جدید ناسا + عكس

سیاره مشتری در تصویر جدید ناسا از خود چهره خندانی را به نمایش گذاشته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این بزرگترین سیاره منظومه شمسی است که ماهیت گازی دارد، اکنون محل بررسی کاوشگر جونو قرار دارد که در زمان عبور نزدیک از آن با استفاده از دوربین جونوکم چند تصویر از سطح نیمه روشن آن ثبت کرده است.

این داده‌ها برای عموم در دسترس قرار دارند و یک شهروند دانشمند به نام رندی آن، تصاویر را بصورت آینه در کنار هم قرار داده و یک تصویر کامل درخشان را از مشتری ارائه کرده است. وی سپس با انجام اصلاحاتی در تصویر، سیاره را به رنگ زرد درآورده و ویژگی‌های روی سیاره، آن را شبیه به صورتکی خندان کرده است.

کاوشگر جونو قرار است مجموعه‌ای از پروازهای نزدیک به سیاره مشتری را تا فوریه 2018 اجرا کند. ماموریت روز 27 اوت، نخستین پرواز نزدیک این کاوشگر به مشتری محسوب می‌شد که طی آن همه ابزار فعال بودند. طی این نزدیکی، جونو به فاصله 5000 کیلومتری بالای ابرهای سیاره رسید. این نزدیکترین مکانی است که تمام فضاپیماها تاکنون توانسته‌اند در کنار این غول گازی قرار بگیرند.

هدف اولیه ابزار جونوکم، جذب مردم و ارسال تصاویر با طول موج مرئی به زمین بوده است. دانشمندان شهروند تاکنون تکنیک‌های پردازش تصویر متعددی بر روی این عکس‌ها انجام داده و ویژگی‌های مختلف سیاره مشتری را به نمایش گذاشته‌اند.

فضاپیمای جونو قرار بود در روز 19 اکتبر (28 مهر) موتورهای خود را روشن کرده و مدار خود را از 53 روز به 14 روز در اطراف مشتری کاهش دهد اما به دلیل بروز یک مشکل در دریچه‌های موتور، این مانور تا مدت نامعلومی به تعویق افتاد.

1118271_2ff801b6-f0cc-495b-995f-d317decc78b6.jpg


۱۳۹۵/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...