نسخه چاپی

«حقانی» تنها گروهی است كه پاكستان را ترك نكرده

فرمانده نیروهای آمریكایی و ناتو در افغانستان اعلام كرد كه عملیات ارتش پاكستان در مناطق قبایلی این كشور سبب كوچ گروه‌های افراطی به افغانستان شده است.

به گزارش نما؛ خبرگزاری دانشجو به نقل از «اکسپرس نیوز»، «جان نیکلسون» فرمانده عمومی نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان اعلام کرد که با آغاز عملیات نظامی پاکستان در مناطق قبایلی علیه تروریست ها، بیشتر آنان از جمله طالبان وارد خاک افغانستان شده اند.



این فرمانده ارشد ناتو و آمریکا همچنین گفت که شبکه تروریستی «حقانی» تنها گروهی است که هنوز خاک پاکستان را ترک نکرده است و همچنان به حملات خود علیه افغانستان و نیروهای آمریکایی ادامه می دهد.



وی افزود: دولت پاکستان در حالی برای تشویق طالبان به مذاکرات صلح تلاش می‌کند که شبکه حقانی هنوز هم در خاک این کشور آزادانه فعال است و علیه افغانستان عملیات انجام می‌دهد.



نیکلسون با اشاره به عملیات «ضرب عضب» ارتش پاکستان در مناطق قبایلی این کشور گفت که این عملیات باعث شد تا بیشتر گروه‌های تروریستی از جمله «تحریک طالبانِ» پاکستان وارد خاک افغانستان شوند.



این فرمانده آمریکایی هشدار داد که احتمال اتحاد «شبکه حقانی»، «طالبان»، «القاعده» و «لشکر طیبه» با یکدیگر وجود دارد تا با استفاده از خاک افغانستان به هند و آمریکا ضربه بزنند.

۱۳۹۵/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...