نسخه چاپی

لجن درمانی سیاسی

محمدكاظم انبارلویی

لجن درماني در پزشكي يك پايه و اساس علمي دارد. روشي منحصر به فرد است كه در درمان برخي بيماري‌ها از لجن غني از مواد معدني و گل با ماليدن به بدن از آن استفاده مي‌شود. برخي فكر كرده‌اند با وام گرفتن از اين نوع درمان می توانند برخي بيماري‌هاي سياسي خود را درمان كنند.لذا همين مفهوم را وارونه كرده و وارد سياست كرده‌اند. يكي از اصول لجن درماني سياسي مي‌گويد: اگر رقيب يك نقطه ضعف كليدي در تو پيدا كرد كه نتوانستي پاسخ بدهي، بايد بروي در سوابق رقيب جستجو كني، همان نقطه ضعف را شناسايي و افشانمايي و اين لجن را به سر و صورت او بپاشي!
از ديگر اصول لجن درماني سياسي اين است که وقتي ذهن جامعه روي يك نكته كليدي و انتقادي متمركز شد، بايد شهر را شلوغ کرده تا راهي براي برون رفت از اين تمركز پيدا كني. مهم نيست از چه خبري يا واقعه‌اي استفاده مي‌كني، مهم اين است که اوضاع، شلوغ و پلوغ شود به طوري‌ كه دعوا اگر جلوي دكان شما بود و شما هم طرف دعوا بودي كم كم كنار بكشي و ديگران را درگير كني! بعد مصلحانه يا بي‌طرفانه بيايي و بگوييآقايان، خانم‌ها! قدري برويد آن طرف‌‌تر دعوا كنيد.
ماجراي فيش‌هاي نجومي رونمايي از يك جرم مشهود بود. فقط يك راه براي برون‌رفت از آن وجود داشت و آن اينكه متهمين يا بهتر بگوييم مجرمان اين پديده بگويند اين فيش‌ها دروغ، نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي است.
اما چون جرم مشهود بود راه گريزي براي آن پيدا نكردند. لذا اين لجن را با لجن ديگري خواستند پنهان كنند. لذا پديده «املاك نجومي» در شهرداري تهران به عنوان پاتك خبري «فيش‌هاي نجومي» زينت‌بخش صفحات اول روزنامه‌هاي دوم خردادي و زنجيره‌اي با آتش تهيه بي‌بي‌سي، راديو آمريكا و... شد.
خبرهايي جسته و گريخته از اردوگاه اصلاحات مي‌رسيد كه اصولگرايان در انتخابات آينده فقط يك نامزد دارند كه شانس بيشتري در راي‌آوري دارد و آن قاليباف است. از آن زمان قاليباف «سيبل» قرار گرفت و هر چه تير تهمت و دروغ و افترا بود به سمت او شليك شد. بحث «املاك نجومي» از ميان اين راهبرد سربرآورد و اين در حالي است كه هنوز معلوم نيست آقاي قاليباف در انتخابات آينده شركت مي‌كند يا نه!
سه‌شنبه گذشته آقاي قاليباف پس از مصاحبه و روشنگری و واقع نمایی قصه املاک نجومیتوسط دادستان تهران و دادستان كل كشور به شوراي شهر رفت تا مظلوميت خود را در قصه «املاك نجومي» فرياد بزند.
پس از 70 روز جنجال و لجن‌پراكني معلوم شد كه؛
1- تخلفي در اندازه 2350 ميليارد تومان دروغ بوده است.
2- هيچ يك از اعضاي شوراي شهر ملكي نگرفته‌اند.
3- از ميان همه ادعاها 36 تخلف بوده كه شهردار در ابتداي شروع كار خود دستور لغو معامله داده است.
4- غوغاسالاران بادستكاري در گزارش ابتدايي سازمان بازرسي كه در مرحله سوال و پرسش بوده، بنايي را ساختند كه امروز همه آن فرو ريخته است.
به طوري كه آقاي احمد مسجدجامعي، عضواصلاح طلب شوراي شهر شهادت داد و اعتراف كرد؛ «بر ساحت سلامت خانم معصومه‌آباد گردي نمي‌نشيند. تقريبا همه فهميديم ماجرا از چه قرار است. بنابراين بايد در اين مسئله كوتاه بياييم»!
كساني كه پروژه «لجن درماني سياسي» را در مورد شهرداري تهران و قاليباف دنبال مي‌كردند «دروغ نجومي» را بهترين راه براي سرپوش گذاشتن روي «فيش‌هاي نجومي» در قالب «املاك نجومي» دنبال مي‌كردند. امروز اين دروغ رسوا، خود را نشان داده و متاسفانه كساني مي‌خواهند پست و مرتبت سياسي و اجتماعي خود را با هزينه عظيم «دروغ نجومي» حفظ كنند. لذا «لجن درماني سياسي» را به عنوان يك گزينه روي ميز رقابت دارند.
خانم معصومه آباد، عضو شوراي شهر كه مجسمه تقوا، سياست‌ورزي، مقاومت و سلحشوري است و زندان‌ها و شكنجه‌گاه‌هاي رژيم بعث در ايام اسارت، تصويري پاك از يك زن ايراني به ملت ايران و جهانيان عرضه داشت، قرباني «دروغ نجومي» و پروژه «لجن درماني سياسي» حضرات دوم خردادي و اصلاح‌طلبان تشنه قدرت شد. او با آنكه مي‌توانست با سوابق بي‌نظير انقلابي خود از امتيازات ويژه‌اي به طور قانوني برخوردار باشد اما پاك ماند و از امتيازي ولو مشروع استفاده نكرد. بي‌گناهي او و ديگر اعضاي اصولگراي شوراي شهر اثبات شد و خدا خود به حكم «ان الله يدافع عن الذین آمنوا» (سوره حج، آیه 38) از مومنين دفاع مي‌كند.
هر چه به انتخابات نزديك مي‌شويم از اين سنخ مسائل در رسانه‌هاي «تفريقي» زياد مي‌شود. رسانه‌هايي كه رسالت آنها «جمعي» نيست و «تفريقي» است. آنها ماموريت دارند به هر بهانه‌اي جمعي را از انقلاب كم و «تفریق» كنند. مسئله فساد، انحراف در حوزه مسائل اقتصادي و اجتماعي قابل انكار نيست. سبك و طريق برخورد با آن هم مشخص است. اما طريقي كه برخي برگزيده‌اند اصلا معطوف به مبارزه با فساد نيست بلكه آنها نظام را هدف قرار داده‌اند تا با لجن‌ پراكني، هر روز چهره آن را كريه‌تر نشان دهند.
نهادهاي قضائي و نظارتي هر قدر كوتاهي كنند در برخورد با مفاسد فرصت عرض اندام به نامحرمان و مخالفان مي‌دهند تا چهره منور و پاك نظام را مشوه نشان دهند. موضوع رقابت در انتخاب آينده بايد ارزيابي كارآمدي در حوزه سوگند رياست جمهوري در حفظ و حيثيت نظام و عمل به وعده‌هايي باشد كه در ايام انتخابات مطرح كرده است. نبايد در كاركرد يا عملكرد منتخب ملت دستكاري و خدمات را برجسته و صدمات را پنهان نمود. همچنين كساني كه مدعي حضور در رقابت‌ها هستند بايد كارنامه خود را شفاف در معرض ديد همگان به ويژه در حوزه كارآمدي قرار دهند. نفي ديگري، اثبات خود نيست.
نظام، چهره منوري دارد. كارهاي زيادي صورت گرفته است. يك ملت شجاع، فداكار و باهوش پاي همه چيز نظام ايستاده و از هيچ هزينه‌اي براي صيانت از انقلاب دريغ ندارد. كوچه كوچه، خيابان خيابان، محله به محله به نام شهدا ثبت است. شهدا، جانبازان و ايثارگران ناظر اعمال ما هستند. آنها اجازه نمي‌دهند هر قول و فعل دروغي براي لجن مال كردن حيثيت انقلاب چون گردي بر ساحت نظام اسلامي بنشيند. ملت ايران اين رويكرد را برنمي‌تابد و به وقت خود واكنش نشان خواهد داد.

۱۳۹۵/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...