نسخه چاپی

نقوی حسینی، در گفتگو با نما:

هیچ یك از اعضای كمیسیون امنیت عضو كمیسیون نظارت بر اجرای سیاست‎های كلی نظام نیستند/ گزارشی از مجمع در جهت اجرای سیاست‎های كلی نظام ارائه نشده است

عکس خبري -هيچ يک از اعضاي کميسيون امنيت عضو کميسيون نظارت بر اجراي سياست‎هاي کلي نظام نيست/ گزارشي از مجمع در جهت اجراي سياست‎هاي کلي نظام ارائه نشده است

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از تشكیل جلسات كمیسیون نظارت بر اجرای سیاست‎های كلی نظام بی‎اطلاع هستم و هیچ یك از اعضای كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عضو كمیسیون نظارت بر اجرای سیاست‎های كلی نظام نیست.

سیدحسین نقوی‎حسینی، عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار نما، در واکنش به تشکیل کمیسیون نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام، گفت: سیاست‎های کلی نظام که توسط مجمع تشخیص مصلحت به عنوان مرجع مشورتی تهیه می‏شود و مقام معظم رهبری آن سیاست‎ها بررسی می‎کنند و با نظر خودشان اگر نیاز به تغییراتی باشد تغییرات لازم را انجام می‎دهند و سپس سیاست‎ها را به دولت ابلاغ می‎کنند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که سیاست‏های کلی نظام را که از سوی مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شده است باید عملیاتی و اجرا شود، گفت: راه اجرای سیاست‎های کلی نظام این است که اگر لازم است تا در اجرای سیاستهای کلی قوانینی در مجلس به تصویب برسد دولت باید لایحه به مجلس ارائه کرده و اگر نمایندگان در اجرای سیاست‎های کلی نظام ضرورت دیدند که می‎بایست قوانینی در جهت اجرای سیاست‏های کلی به تصویب برسد کمیسیون‏های تخصصی طرح‏هایی را در این راستا تصویب کنند و جهت اجرا در اختیار دولت قرار دهند.



این نماینده مردم ورامین در خانه ملت بیان کرد: ناظر بر سیاست‏های کلی نظام هم مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

نقوی حسینی بیان کرد: ای کاش مجمع مکانیزمی برای ارائه گزارش و عملیاتی شدن این سیاست‎ها طراحی می‏کرد و چرا که نحوه ای برای ارائه گزارش از نظارت‎ها بر اجرای سیاست‎های کلی نظام وجود ندارد.

از این رو مجمع می‎بایست راهکاری برای ارائه گزارش طراحی کند و در فواصل شش ماه یکبار و سالی یکبار ارزیابی‎های خود را از اجرای سیاست‎ها کلی به مردم ارائه دهد.

وی با تأکید بر این مطلب که تا کنون شاهد ارائه گزارشی از کمیسیون نظارت بر اجرای سیاست‎های کلی نظام نبودیم، گفت: از تشکیل جلسات کمیسیون نظارت بر اجرای سیاست‎های کلی نظام بی‎اطلاع هستم و هیچ یک از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عضو کمیسیون نظارت بر اجرای سیاست‎های کلی نظام نیست.

وی در خاتمه اذعان داشت: اگر گزارشی هم از سوی کمیسیون نظارت بر اجرای سیاست‎های کلی نظام ارائه شده است حداقل من از گزارش‎های ارائه شده اطلاعی ندارم.

۱۳۹۵/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...