نسخه چاپی

حسینی‏ كیا، در گفتگو با نما:

نمایندگان باید برجام را آتش بزنند/ ایران ظرفیت از سرگیری برنامه هسته ای را دارد

عکس خبري -نمايندگان بايد برجام را آتش بزنند/ ايران ظرفيت از سرگيري برنامه هسته اي را دارد

عضو شورای مركزی فراكسیون ولایت گفت: اگر مجلس ولایی باشد قاعده این است كه برجام باید از سوی نمایندگان مجلس آتش زده شود.

سید جواد حسینی‏ کیا، عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در گفتگو با خبرنگار نما، در واکنش به تصویب تمدید تحریم‎های ایران به مدت ده سال آینده، گفت: با اقدام نماینده کنگره سنا برجام از سوی آمریکایی‎ها پاره شده و ما نیز باید برجام را آتش بزنیم.
وی در ادامه افزود: با تشدید تحریم‎ها توسط نماینده کنگره سنا آمریکا دیگر چیزی از برجام باقی نمانده که غرب بخواهد بدان عمل کند.
نماینده مردم سنقر در خانه ملت با بیان این مطلب که سیاست‎های آمریکا بر مبنای فرد نیست، گفت: سیاست‎های آمریکا بر اساس سیاست‏های مدون کلانی است که همگام همراه با رژیم صهیونیستی است و فرقی هم ندارد که اوباما برود و ترامپ جایگزین وی شود و با این آمدن و رفتن‎ها سیاست‎های آمریکا تغییر نخواهد کرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس برجام را بازی غرب برشمرد و گفت: برجام بازی بود که از سوی غرب در جهان اجرا شد تا ایران از لحاظ پیشرفت در صنعت انرژی هسته ای باز بماند و برجام تا کنون برای کشور ما فرایند مثبتی نداشته و هیچ گشایشی در مسائل بانکی صورت نگرفته است.
حسینی‏کیا در ادامه به هشدارهای مقام معظم رهبری در بی نتیجه بودن برجام اشاره و بیان داشت: رفتار نمایندگان سنای آمریکا هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص بی نتیجه بودن برجام را بخوبی تبیین کرد و امروز باید به سمت اجرای اقتصاد مقاومتی گام برداریم و بر روی پای خود بایستیم.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در بهارستان اذعان داشت: خوشبین نبودن مقام معظم رهبری در برجام امروز برای کسانی که در آن روزها کور بودند و نمی توانستند آنچه را که مقام معظم رهبری می دیند را ببینند امروز بطور واضح نمایان شد و همه شاهد آن سخنان هستند.
وی افزود: اگر مجلس، مجلس ولایی باشد قاعده این است که برجام باید از سوی نمایندگان مجلس آتش زده شود.
حسینی‎کیا، در خصوص طرح سه فوریتی نمایندگان در خصوص از سر گیری برنامه هسته‎ای کشورمان، گفت: به دلیل این که فردا صحن علنی برگزار می‌شود از جزییات طرح اطلاعی ندارم ولی نباید فراموش کنیم که طرح سه فوریتی در زمان‎ جنگ مطرح می‎شود اما با توجه به اهمیت موضوع می‎توان چنین طرحی را هم در مجلس مطرح کرد چراکه ایران اسلامی‎ای این ظریفت را دارد تا برنامه‏های هسته‎ای را از سر گیرد و امیدوارم فردا نمایندگان کار انقلابی و جهادی در مجلس انجام دهند.
وی بیان کرد: اقدام کنگره آمریکا به نمایندگان ما این واقعیت را نشان داد که در مقابل آمریکایی‎ها می‎بایست واقع بینانه رفتار می‎کردند و سخنان مقام معطم رهبری را بهتر از اقداماتی که انجام دادند نصب العین قرار می دادند.
نماینده سنقر در خانه ملت بیان داشت: تیم مذاکره کننده در برجام می‎بایست در مقابل بد عهدی‎های آمریکایی‎ها تضمین‎های لازم را از طرف مقابل می‎گرفتند و همانگونه غرب در اجرای به تعهدات قطره چکانی با ایرانی‎ها برخورد کردند ما نیز در اجرا به تعهداتمان می‏بایست قطره چکانی با آنها رفتار می‎کردیم.
وی در خاتمه گفت: حسن نیت این نیست که ما همه چیز را یک طرفه انجام دهیم و بعد منتظر این باشیم و ببینیم طرف مقابل چه اقداماتی را می‎خواهد انجام دهد از این رو باید بپذیریم که در برجام اشتباه کرده‎ایم.


۱۳۹۵/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...