نسخه چاپی

نماینده ادوار مجلس در گفتگو با نما :

آمریكایی ها مرتب در حال نقض تعهدات خود در برجام هستند/برجام تاثیری بر معشیت مردم نداشته است

عکس خبري -آمريکايي ها مرتب در حال نقض تعهدات خود در برجام هستند/برجام تاثيري بر معشيت مردم نداشته است

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیاعضو سابق كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت : مسئولان دستگاه دیپلماسی و دولت با خوشبینی نادرست توقعات را در مردم بالا بردند.

به گزارش نما ،تمدید قانون تحریم ایران موسوم به "داماتو" در محافل سیاسی کشور بعد از گذشت چند روز هنوز بازتاب های گسترده ای دارد و براساس تجربه چند سال اخیر، موضوع «تحریم»، یکی از ابزارهای فشار علیه ایران، به عنوان یکی از سیاست‌های محوری آمریکا محسوب می‌شود.
رهبر انقلاب با تاکید بر پرهیز از شتابزدگی در فرآیند مذاکرات با هدف مشورت، بررسی و تبادل نظر فرمودند: «حالا ممکن است بگویند آقا ما سه ماه بیشتر زمان نداریم؛ خب، حالا سه ماه بشود چهار ماه، آسمان که به زمین نمی‌آید؛ چه اشکالی دارد؟ کما اینکه آنها در یک برهه دیگری هفت ماه زمان را عقب انداختند.
تخت روانچی از مذاکراه کنندگان ارشد و معاون وزیر امورخارجه در خصوص دیگر قوانینی که در آمریکا تصویب شده و با روح برجام مغایرت دارد، در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی گفت: کنگرۀ آمریکا در طول ماه های گذشته، تحریم هایی را بررسی و یا تصویب کرده است. که این تحریم ها خصمانه و ضد ملت ایران است، و اگر بخواهد تبدیل به قانون شود، بعضی از آن ها را می توان خلاف برجام دانست. این حرکتی که آمریکایی ها می کنند، خود به خود فضایی نامناسب و خصمانه ایجاد می کند، اما دولت آمریکا متعهد شده است که برجام را رعایت کند، یعنی در چارچوب برجام، تعهدات آمریکا مشخص است.
حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به مفاد برجام، تمدید تحریم ها در کنگره امریکا علیه ایران را نقص برجام دانست و گفت:نقض برجام توسط آمریکایی ها برای اولین صورت نگرفته است و این اتفاق به مرتب صورت گرفته است.
وی در خصوص بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش و پرهیز از شتابزدگی گفت:ایشان قانون تحریم‌های ایران موسوم به «داماتو» را نقض برجام دانستند و البته مقام معظم رهبری از ابتدا به مسئله برجام نگاه مثبتی نداشتند و به نظر بنده ایشان خواستند بهانه را از کسانی که پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی کشور در رابطه با امریکا است را بگیرند.
نماینده سابق مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:مسئولان، دستگاه دیپلماسی و دولت با خوشبینی نادرست توقعات را در مردم بالا بردند و بعد از گذشت چند ماه از اجرای برجام هنوز تاثیری بر اقتصاد و معشیت مردم نداشته است و هنوز مشکلات مبادلات دلاری و مسائل بانکی پا برجا است.
دبیر کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر امریکایی ها گفت:جمهوری اسلامی ایران بر تمام تعهدات خود و حتی در مواردی فراتر از تعهدات خود در برجام عمل کرده است ولی آنها با ما بازی می کنند و درصدد دشمن‌ورزی و انتقام هستند و هیچ صداقتی در گفتار و رفتار خود ندارند.
وی در پایان گفت:اگر قانون "داماتو" به امضای رئیس جمهور امریکا برسد، وظیفه دولت و مجلس ما است که راهکارهای جدیدی برای مقابله با این اقدام صورت بدهند.

۱۳۹۵/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...