نسخه چاپی

ملكشاهی در گفتگو با نما:

نمایندگان یكصدا به طرح سه فوریتی از سر گیری برنامه هسته‎ای رأی خواهند داد

عکس خبري - نمايندگان يکصدا به طرح سه فوريتي از سر گيري برنامه هسته‎اي رأي خواهند داد

نماینده مردم خرم آباد در خانه ملت گفت: ما انتظار داریم نمایندگان با غیرتی كه در وجودشان هست صد در صد و بدون هیچ مخالفتی به طرح سه فوریتی از سر گیری برنامه هسته ای رای مثبت دهند.

محمدرضا ملکشاهی، نماینده مردم خرم آباد در مجلس در گفتگو با نما، در واکنش به اقدام نمایندگان کنگره آمریکا در تمدید تحریم‎های ایران، گفت: آمریکا با نظام جمهوری اسلامی خصومت دیرینه‏ای دارد و این سابقه را می‎توانیم در برگ‎های تاریخ مطالعه و یا از زبان مردم ایران که از سابقه دشمنی آمریکا با کشورشان مطلع هستند، شنید.
ملکشاهی در ادامه به اقدامات و کینه ورزی آمریکایی‎ها از اول انقلاب تا کنون اشاره و بیان داشت: از اول انقلاب از ماجرای طبس گرفته تا کودتای نوژه و جنگ تحمیلی و هزار و یک مسأله دیگر آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی داشته و هدفش تنها از این دشمنی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نماینده مردم خرم آباد در خانه ملت با بیان این مطلب که آمریکا هرگز نمی‎خواهد نظام اسلامی در عرصه دنیا وجود داشته باشد، گفت: بسیار ساده لوحانه است که برخی‎ها فکر می‎کنند موضع آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران در مواقعی از زمان تغییر خواهد کرد و این افراد که دل در گرو ترفند و نیرنگ‏های آمریکا داشته ‏اند و دارند باید به خود بیایند که نظام استکباری در مقابل ایران ایستاده است.
عضو کمیسیون عمران در خانه ملت به حضور داعش دربرخی از کشورهای منطقه اشاره و اذعان داشت: حضور نیروهای تروریستی داعش و تکفیری در کشورهای مسلمان همسایه تنها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: برای تمامی دنیا امروز به اثبات رسیده است که ایران با همه کشورهای دنیا بغیر از رژیم صهیونیستی تعامل داشته و همه این کشورها را به رسمیت می شناسد و ایجاد روابط و همزیستی مسالمت آمیز با کشورهای جهان را دنبال می‎کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت تصریح کرد: ایران با حضور در جمع کشورهای 1+5 و برگزاری مذاکرات همراه دیگر کشورها قطعنامه‎ای را امضاء نمود که همه کشورهای بزرگ پای آن را امضاء کردند و در اجرای به تعهدات، حسن نیت خود را به جهانیان ثابت کرد اما کشورهای دیگر در اجرای به تعهدات ثابت کردند که تحت تأثیر آمریکا قرار گرفته‎اند.

نمانیده مردم خرم آباد در خانه ملت ادامه داد: آمریکایی‎ها از بدو تعهد در اجرای برجام دبه در آوردند و اخلالاتی را ایجاد کردند و همواره به دنبال این بودند که به انحای مختلف در تعهدات خود در برجام انحرافاتی ایجاد کنند.

ملکشاهی با اشاره به متن قرار داد برجام، گفت: همزمان با اجرای برجام می‎بایست تحریم ها یکجا برداشته شود اما آمریکایی‎ها نه تنها این اقدام را انجام ندادند بلکه اعضای مجلس و رئیس جمهور این کشور بار دیگر تحریم‏ها علیه ایران را تصویب کردند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اعضای تیم مذاکره کننده ایران در قبول برجام تعهد نداده اند که اگر آمریکا زیر قول خود بزند و برجام را پاره کند ما پایبند تعهدات خود باشیم و هرکاری که دلشان خواست برخلاف مفاد در برجام انجام دهند ما تنها مقابل آنها سکوت کنیم.

وی افزود: نمایندگان که عصاره ملت هستند می‎بایست از حق حقوق ملت و حاکمیت و منافع ملی دفاع کنند وقتی غرب قاعده بازی را برهم می‏زدند راهی جز این وجود ندارد که نمایندگان نیز قاعده بازی برجام را تغییر دهند.

ملکشاهی با تأکید بر این مطلب که مجلس فردا در صحن علنی اقدام انقلابی انجام خواهد داد، گفت: نمایندگان مجلس فردا طرح سه فوریتی در صحن علنی مطرح و با حضور اعضای شورای نگهبان این طرح را بررسی قرار خواهند کرد.

وی گفت: جهت حضور همه نمایندگان در مجلس به نمایندگان پیامک هایی زده شده تا با آمادگی در جهت بررسی بررسی طرح سه فوریتی از سر گیری برنامه هسته‎ای در مجلس حضور یابند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت گفت: وقتی صد در صد نمایندگان سنای آمریکا به طرح تمدید و تشدید تحریم‏ها علیه ایران به مدت ده سال رأی داده اند این رأی آنها بدین معنا می‎باشد که خصومت آنها به حدی است که حتی نمی ‏خواهند در بررسی طرح تمدید تحریم ایران در صحن کنگره در خصوص اجرای به تعهداتشان در برجام توجه و در این خصوص بحث کنند.

نماینده مردم خرم آباد در خانه ملت در خاتمه اظهار داشت: ما انتظار داریم نمایندگان با غیرتی که در وجودشان هست صد در صد و بدون هیچ مخالفتی به طرح سه فوریتی از سر گیری برنامه هسته ای رای مثبت دهند.

۱۳۹۵/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...