نسخه چاپی

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

اصلاح طلبان به جای آن كه بر سر آمریكا فریاد بكشند، به اصولگرایان اتهام می زنند

عکس خبري -اصلاح طلبان به جاي آن که بر سر آمريکا فرياد بکشند، به اصولگرايان اتهام مي زنند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از اتهاماتی كه این روزها اصلاح طلبان به اصولگرایان وارد می كنند، انتقاد كرد و افزود: این كه اصلاح طلبان مدعی اند، اصولگرایان از نقض برجام و شكست سیاست دیپلماسی دولت خوشحال هستند، یك تهمت ناروا بیشتر نیست.

تمدید قانون داماتو که پیش از این در کنگره آمریکا به تصویب رسیده بود، در سنا هم با اکثریت مطلق به تصویب رسید تا دولت اوباما بنا به قانون این کشور راهی جز اجرای آن نداشته باشد. تمدید این قانون همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرموند نقض برجام محسوب شده و حال باید دید دولتمردان ایران چه تدابیری در برابر این عهد شکنی اتخاذ خواهند کرد.
در این خصوص حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید علی طاهری با بیان این نکته که بدعهدی آمریکا دور از انتظار نبود، اظهار داشت: با سابقه ایی که از آمریکای جنایتکار داشتیم، مشخص بود که آنها به عهد و پیمان شان وفادار نخواهند ماند. این پیش بینی مقام معظم رهبری هم بود که پیش از این بارها بیان فرموده بودند.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه خبری و تحلیلی نما به سخنان مسئولان در خصوص وجود طرح های جایگزین در صورت بدعهدی طرف مقابل اشاره کرد و گفت: بارها مسئولان اعلام کرده اند که در صورت نقض برجام از سوی طرف مقابل، ما طرح های جایگزین خواهیم داشت،حال که این اتفاق افتاده، وقت آن رسیده که از این طرح ها رونمائی شود و پاسخ درخوری به این بدعهدی آشکار آمریکا داده شود.
این فعال اصولگرا به عجله در تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی و همچنین عجله مذاکره کنندگان در دستیابی به توافق با 1+5 پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری به روشنی تبیین فرمودند که عجله در کارهای این چنینی چه مضراتی برای کشور دارد اما متاسفانه دوستان ما در دولت برای آن که دستاوردی داشته باشند و اگر نخواهیم بگوئیم برای تاثیرگذاری در انتخابات مجلس، در مذاکرات عجله کردند و در نتیجه ضعف های آن دیده نشد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از اتهاماتی که این روزها اصلاح طلبان به اصولگرایان وارد می کنند، انتقاد کرد و افزود: این که اصلاح طلبان مدعی اند، اصولگرایان از نقض برجام و شکست سیاست دیپلماسی دولت خوشحال هستند، یک تهمت ناروا بیشتر نیست.
استاد حوزه های علمیه ادامه داد: کدام انسان با وجدانی راضی می شود که کشورش تحت فشار باشد چه رسد به اصولگرایان که برای اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی و اقتدار آن، حاضر به هر گونه فداکاری و ایثارگری هستند، کما اینکه پیش از این آن را ثابت کرده اند.
وی علت مخالفت اصولگرایان با برجام را نحوه عملکرد دولت دانست و گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای کار تمام تخم مرغ های خود را در سبد برجام گذاشت و همه کارهای کشور را معطل این توافق کرد و این مساله ضرر زیادی به کشور در همه بخش ها بویژه اقتصاد کشور وارد کرد.
طاهری در پایان این گفت و گو در خصوص علت دیگر مخالفت اصولگرایان با مذاکره با آمریکا اظهار داشت: اصولگرایان به این امر واقف بودند که آمریکا به هیچ عهد و پیمانی استوار نیست، لذا از دولت می خواستند تا با این دولت بر سر میز مذاکره ننشیند، اما متاسفانه دولت به این نقد مشفقانه گوش نکرد و امروز هم اصلاح طلبان به جای آن که بر سر آمریکا فریاد بکشند، به اصولگرایان اتهام می زنند که شما از نقض برجام خوشحال هستید که این واقعا ً نسبت ناپسندی است.

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...