نسخه چاپی

حجت‌الاسلام احمد آزادی‌خواه در گفتگو با نما:

دولت یازدهم توجهی به فرهنگ ندارد/مسجد می تواند افرادی را با روحیه اقتصاد مقاومتی تربیت كند

عکس خبري -دولت يازدهم توجهي به فرهنگ ندارد/مسجد مي تواند افرادي را با روحيه اقتصاد مقاومتي تربيت کند

سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دولت در بودجه سال كل كشور هزینه كافی برای ساخت مساجد در كشور را برای سازمان اوقاف در نظر نمی‎گیرد.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی در گفتگو با خبرنگار نما، در خصوص عدم وجود مسجد و مبلغان مذهبی در مناطق محروم، گفت: این موضوع یک واقعیتی است که مردم با آن مواجه هستند اما نباید اشکال را تنها از کم کاری یک سازمان دید.
نماینده ملایر در ادامه بیان داشت: معتقدم می‎بایستی مراکز جدید مذهبی _فرهنگی به مساجد قدیمی افزوده شود چراکه در شهرک‏های جدید تأسیس و مساکن مهر به شدت با کمبود فضا و مکان‏های مذهبی بخصوص مسجد مواجه هستیم.
وی با تأکید بر این مطلب که از ظریفت‎های مساجد موجود بخوبی استفاده نکرده‎ایم، گفت: امروزه از ظریفت‏های مساجد موجود به نحو احسنت نتوانسته‎ایم استفاده کنیم چراکه در بسیاری از مساجد تنها یک وعده نماز جماعت برگاز شده و در بسیاری دیگر اصلا نماز جماعتی در آن اقامه نمی‏شود.
آزادی خواه در ادامه با بیان این مطلب که برای حل مشکل کمبود فضاهای مذهبی راه حل این است که بصورت شبکه‏ای می‏بایست موضوع را حل و فصل کرد، گفت: وظیفه حوزه علمیه است تا در یک طرح پنج ساله، سالی هزار مبلغ فرهنگی تربیت و آموزش داده و این مبلغانه را در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دهد تا از این طریق بتوانند کمبود مبلغان مذهبی برطرف شود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر مبلغان دینی در فضای مساجد حضور داشته باشند تا حدودی می توان بخشی از مشکلات کنونی مذهبی کشور را برطرف کرد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت اذعان داشت: در حال حاضر نیاز مناطق محروم به مبلغان دینی دو سه برابر شهرها و مراکز استان‎ها است و حوزه‏های علمیه ضرروت دارد تا به مناطق محروم توجه ویژه کنند چراکه مناطق محروم کشور بخصوص مناظق مرزی ما شدیدا به مبلغان دینی نیازمند هستند.
آزادی خواه در ادامه به صدور مجوز سازمان اوقاف برای ساخت مسجد در مناطق مختلف اشاره و بیان داشت: دولت در زمینه ساخت مسجد و فضاهای مذهبی باید به کمک سازمان اوقاف بیاید چراکه سازمان اوقاف تا زمانی که بودجه کافی برای احداث مساجد و فضاهای مذهبی در کشور در اختیار نداشته باشد نمی‎تواند به وظیفه خود بدرستی عمل کند.
وی گفت: دولت در بودجه سال کل کشور هزینه کافی برای ساخت مساجد در کشور را برای سازمان اوقاف در نظر نمی‎گیرد.
ازادی خواه در ادامه به عدم استفاده سازمان اوقاف ازظریفت‎های موجود این سازمان اشاره و بیان داشت: سازمان اوقاف با سوق دادن موقوفات به سمت ساخت فضاهای مذهبی و مساجد می‎تواند تا حدودی مشکلات کنونی کشور در خصوص کمیبود فضاهای مذهبی را برطرف کند.
وی در خاتمه بزه‎ها و آسیب‎های اجتماعی را ناشی از سوء فرهنگی در کشور برشمرد و اذعان داشت: از دولت انتظار داریم تا نگاهش به مسائل فرهنگی جدی تر از گذشته باشد چراکه بزه‏های و آسیب‎های اجتماعی ما متأثر از سوء فرهنگی است و تا مراکز فرهنگی در کشور تقویت نشوند بزه‎های اجتماعی به قوت خود باقی خواهند ماند.

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...