نسخه چاپی

ابتكار: خیلی از مطالبات مردم محقق شده است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: جنبش‌های دانشجویی باید تفاوت شرایط را درك كنند، امروز مشكلات زیادی داریم ولی خیلی از مطالبات مردم محقق شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در آستانه 16 آذر در دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه وقت آن است که جامعه علمی از صرف حفظ کردن علم دست بردارد و به اندیشیدن و درک و فهم علم برسد، گفت: باید قطب نمای جامعه دانشجویی را به درستی تنظیم کنیم.

وی با بیان اینکه امروز بحث شهروند جهانی ریشه علمی دارد و از دانشگاه ها شروع می‌شود، گفت: امروز دو مساله مهم جهان باید مد نظر باشد یکی صلح و ازادی و حق اعتلای انسان‌هاست و دیگری بحث محیط زیست و نابودی کره زمین است که روز بروز بیشتر مطرح می‌شود، امروز بیش از هرچیزی بشر باید با طبیعت هم راستا شود و جلوی روندهای تخریب طبیعت را بگیرد.

ابتکار در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ایران جزو کشورهایی است که جنبش دانشجویی قوی داشته و البته شاید همیشه تعیین کننده نبودند ولی حضور فعالی داشتند. جنبش دانشجویی هم ضد استعمار بوده و هم ضد استبداد و بارها این را نشان داده است، در حالیکه ما تعامل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ... داریم با دنیا ولی استقلال برای ما امروز بیش از هر زمان دیگری یک بحث جدی است.

به گفته وی، بیش از هر زمان امروز جنبش دانشجویی نسبت به درک واقعیات جامعه و منطقه و جهان باید توجه داشته باشد.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: امروز دسترسی به اطلاعات خیلی زیاد است ولی دسترسی به حقیقت و فیلتر دروغ دشوار است.

وی افزود: امیدواریم که هیچکس بخاطر اظهار نظر و کار سیاسی زندانی نشود و یکی از رویکردها و تلاش های اقای روحانی هم همین بوده است.

ابتکار در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: جنبش‌های دانشجویی باید تفاوت شرایط را درک کنند، بله امروز مشکلات زیادی داریم ولی خیلی از مطالبات مردم محقق شده است. ایا این فضای ازاد ١٦ اذر در سال ٨٨ هم بود؟ روحانی تا انجا که توانسته شرایط را تغییر داده و به شعارها و برنامه‌های خود پاییند است، البته ممکن است برخی از برنامه ها به راحتی قابل اجرا نباشد اما روحانی تلاش خود را می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه رفع تحریم‌های ظالمانه از برنامه های دولت روحانی بود درحالیکه این دولت با سیلوهای خالی و رشد منفی و ... کشور را تحویل گرفت، گفت: ناظران بین المللی می‌گویند که امروز شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است و به حرف من و شما نیست.

ابتکار در واکنش به اعتراض دانشجویان نسبت به شرایط اقتصادی، گفت: این شان دانشگاه نیست که برخی وسط سخنرانی اعتراض کنند و اگر نظم و انضباط دانشگاه را نمی‌دانید متاسفم.

وی گفت: جلوی روند دوره سختی که از بی تدبیری صدمات جدی به کشور وارد شد با انتخاب مردم گرفته شد و این دولت سرکار آمد. دولت یازدهم اقدامات وسیعی در حوزه محیط زیست انجام داده است. کیفیت رودخانه کارون رو به بهبود است و هیچکونه انتقال آبی در کشور بدون ارزیابی زیست محیطی انجام نمی‌شود.

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...