نسخه چاپی

شبكۀ 10 اسرائیل نام قاتل عرفات را افشا كرد

شبكۀ ده رژیم صهیونیستی با انتشار اسنادی دربارۀ مرگ یاسر عرفات، رئیس پیشین تشكیلات خودگردان فلسطین، مدعی شد قاتل عرفات را شناسایی كرده است.

به گزارش نما ، پایگاه وطن نوشت کمیتۀ تحقیقاتی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای بررسی مساله ترور یاسر عرفات تشکیل داده، محمد دحلان، عضو اخراجی جنبش فتح، را به کودتای نظامی در کرانه باختری رود اردن، دست داشتن در برچیدن حکومت وقت تشکیلات در باریکه غزه و مسموم کردن عرفات متهم کرده است.

تلویزیون اسرائیل روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد: «سندی به دست آمده است که نشان می دهد محمد دحلان، رقیب سرسخت محمود عباس، با اتهامات بزرگی مواجه است».

شبکه تلویزیونی اسرائیل افزود: «بر اساس این سند، دحلان در ترور عرفات دست داشت و داروهای سمی را از طریق یک هیأت خارجی که عرفات را در بیمارستانی نزدیک پاریس ملاقات کردند، به او خورانده است».

شبکه 10 تلویزیون اسرائیل، در بخش دیگری از گزارش خود، گفت: «عوامل دحلان که هیأت خارجی را همراهی می کردند ، به مسموم کردن عرفات اعتراف کرده اند».

محمود عباس در دهمین سالگرد مرگ عرفات با بیان اینکه عرفات به سم کشته شده، گفت می داند که چه کسی وی را کشته است. عباسد وعده داد که در هفتمین اجلاس عمومی جنبش فتح نام وی را فاش خواهد کرد.

شبکه اسرائیلی افزود: «این سند در هفتمین اجلاس عمومی جنبش فتح که روز یکشنبه به کار خود پایان داد، فاش شد و بر اساس آن، دحلان افزون بر قتل عرفات، متهم به اجیر کردن چند افسر و فرمانده برجسته نهاد ریاست تشکیلات خودگردان برای اجرای کودتای نظامی در کرانه باختری رود اردن با هدف سرنگون کردن محمود عباس جانشین یاسر عرفات شده است».

درپی بروز اختلاف بین دحلان و عباس، عضویت دحلان در کمیته مرکزی جنبش فتح به اتهام ارتکاب جرایم مالی و غیره لغو شد و طرفدارانش که متصدی سمت هایی در تشکیلات خودگردان بودند، اخراج شدند.

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...