نسخه چاپی

رویترز:‌ داعش سخنگوی رسمی خود را معرفی كرد

خبرگزاری رویترز در خبری فوری اعلام كرد كه گروه تروریستی داعش 'ابوالحسن مهاجر'‌ را به عنوان سخنگوی رسمی خود تعیین كرده است.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: در یک پیام صوتی که گروه تروریستی داعش آن را منتشر کرده، آمده است که این اقدام پس از آن صورت می گیرد که ' ابومحمد العدنانی' سخنگوی سابق این گروهک کشته شده است.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش که در آستانه اضمحلال قرار دارد، با اعلام سخنگویی یک تکفیری دیگر، بدین وسیله یک بار دیگر به کشته شدن یکی از سرکردگان ارشد خود اعتراف کرده است.

جزئیات بیشتر این خبر تاکنون منتشر نشده است.

بر اساس خبر دیگری که الیوم السابع مصر عصر دوشنبه آن را منتشر کرد، ابوالحسن مهاجر در نخستین اظهار نظر رسمی خود که در پیامی صوتی منتشر شده است، گفت که داعش تمام سفارت خانه های ترکیه را در سراسر جهان هدف حملات انتحاری قرار می دهد.

مقامات رسمی ترکیه تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده اند.

ابومحمد العدنانی سخنگوی خودخوانده پیشین داعش 9 شهریور 95 (30 آگوست 2016) در حملات ائتلاف ضد داعش در شهر 'الباب در استان حلب سوریه کشته شد.

ابو محمد عدنانی که نام اصلی وی ' یاسر نزال الراوی' بود و از نام های مستعار مختلفی استفاده می کرد، متولد سال 1977میلادی در شهرک 'بنش'‌در استان ادلب در شمال سوریه بود.
وی در سال های حیات خود از نام هایی همچون ' جابر طه فلاح' ، ' ابو خطاب' و 'ابوصادق راوی'‌ استفاده می کرد .

نیروهای آمریکایی در سال 2005 عدنانی را در استان الانبار در غرب عراق بازداشت کردند، اما پس از تشکیل گروه تروریستی داعش وی را آزاد کردند.

او پس از پیوستن به داعش به سمت 'امیر منطقه شام' که در تقسیم بندی این گروه تروریستی یک مقام ارشد به شمار می رفت، منصوب شد.

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...