نسخه چاپی

مجوز‌ كمیسیون‌ تلفیق‌ برای‌ افزایش‌ قیمت‌ حامل‌های‌ انرژی

نایب رئیس كمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اعلام كرد كه این كمیسیون به دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی مجوز داده است.

به گزارش نما ، محمدرضا تابش نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در گفت‌وگو با فارس، گفت: در ادامه جلسات کمیسیون تلفیق، این کمیسیون به دولت اجازه داد تا قیمت آب، گاز و حامل‌های انرژی را درسال 96 افزایش دهد و منابع حاصل را در اجرای هدفمندسازی یارانه ها، صرف پرداخت یارانه نقدی، حمایت از صادرات غیرنفتی، کاهش آلودگی هوا و....کند.

وی افزود: بنا به گواهی عملکردها در سال 94 ، درآمد حاصله از محل افزایش قیمت‌ها جمعا، سی و دو هزار و ششصد میلیارد تومان بوده است که از محل پالایش و پخش به میزان22/4هزار میلیارد،گاز 8هزار میلیارد و برق2/2هزار میلیارد می باشد.

تابش در همین زمینه تصریح کرد: امسال درآمد وصولی برق را برای کمک به اجرای طرحهای این حوزه به وزارت نیرو برمی گردانند بنابراین پیش بینی می شود درآمدهای امسال به بیست و نه هزار و دویست میلیارد تومان محدود گردد.

وی درباره هزینه ها نیز اظهار داشت: تنها برای پرداخت همین مبلغ یارانه به یارانه بگیران عزیز درسال96 به 41هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است یعنی حدود12هزار میلیارد تومان اضافه تر از عواید حاصله خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره وضعیت پیش آمده طبق این آمارها گفت: دولت با کمک های اعطایی، سقف درآمدها را به 48 هزار میلیارد تومان خواهد رساند. با این اتفاق اگر 41 هزار میلیارد یارانه نقدی را کم کنیم 7 هزار میلیارد تومان باقی می ماند که باید مجموعا به بخش سلامت،جایزه صادراتی،تقویت حمل ونقل و بهسازی ناوگان فرسوده اختصاص یابد.

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...