نسخه چاپی

رئیس دادگاه انقلاب تهران در گفتگو با نما:

اظهارات در مورد آرش صادقی ناشی از بی اطلاعی است

عکس خبري -اظهارات در مورد آرش صادقي ناشي از بي اطلاعي است

چون در اكثر مواقع افراد از زوایای پرونده های قضائی اطلاع ندارند، نباید در مورد آن اظهار نظری بكنند كه در جامعه ایجاد تنش كند و به عبارتی حق دخالت در امور قضائی را ندارند.

آرش صادقی، نامی است که تا همین چند روز پیش به همراه گلرخ ایرائی همسرش در فضای مجازی سرو صدای زیادی به پا کرده بود، تا جائی که خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور هم در توئیتش به او اشاره داشت و حتی برخی نمایندگان اصلاح طلب مجلس نیز خواستار رسیدگی به وضعیتش بودند. لکن حالا دیگرپس از افشای واقعی اقدامات خائنانه خود او و همسرش، این تب زودگذر فرو کش کرده و برخی از حامیانش در فضای مجازی از حمایت او ابراز پشیمانی کردند و همه اینها نیز در سایه اطلاع رسانی صحیح قوه قضائیه درباره این متهم رخ داد.
در همین خصوص رئیس دادگاه انقلاب تهران، اظهارات مطروحه در مورد آرش صادقی را ناشی از بی اطلاعی افراد نسبت به اقدامات وی دانست و اظهار داشت: چون در اکثر مواقع افراد از زوایای پرونده های قضائی اطلاع ندارند، نباید در مورد آن اظهار نظری بکنند که در جامعه ایجاد تنش کند و به عبارتی حق دخالت در امور قضائی را ندارند.
حجت الاسلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما با طرح این مساله که این افراد یا به قوه قضائیه اعتماد دارند که در این صورت نباید در کار دستگاه قضا دخالت کنند، گفت: اگر کسی متهم است و جرم او ثابت شد بر اساس قانون محاکمه خواهد شد و ظلمی به او نخواهد شد. اما اگر این افراد به قوه قضائیه اعتماد ندارند، به آنها توصیه می کنیم که دیدگاه، تفکر و ذهن خود را اصلاح کنند.
نماینده دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به تلاشهای شبانه روزی صورت گرفته در قوه قضائیه برای برخورد با تخلفات اشاره کرد و افزود: در این دستگاه مهم و حساس، افراد با وجدان، متدین، زحمتکش، دلسوز و وفادار به نظام حضور دارند که ساعت ها وقت خود را صرف انجام امور مردم کرده و با کمک سایر نهادها در تامین امنیت جامعه تلاش دارند، روا نیست که بی خود جهت و گاها ً از روی نا آگاهی به دستگاه قضا هجمه کنند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا بهتر نیست دستگاه قضا در مواردی مانند آرش صادقی، که برخی بدخواه برای ضربه زدن به نظام از آن سوء استفاده می کنند، با اطلاع رسانی صحیح، جلوی هجمه ها را بگیرد، گفت: قطعا ً همین طور است. معتقد نیستیم که همه اظهار نظر کنندگان در موارد اینچنینی، نظر سوء دارند، اتفاقا ً مطمئن هستیم که برخی اظهار نظرها از سر دلسوزی است اما باید گفت تا نسبت به امری اطلاع کافی نداشته باشیم نباید درباره آن به قضاوت بپردازیم و جامعه را متشنج کنیم.
غضنفرآبادی با بیان اینکه البته در کنار این افراد، کسانی هم هستند که از روی حقد و کینه دست به این اقدامات می زنند، گفت: این ها برای لطمه زدن به اساس نظام، دستگاه قضا، بازی با احساسات مردم و سوء استفاده، این کارها را دنبال می کنند.
وی در پایان به همه مردم و مسئولان توصیه کرد در موارد اینچنینی که از جزئیات آن اطلاع کافی ندارند و بویژه در فضای مجازی اظهار نظر نکنند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...