نسخه چاپی

فاطمه آجرلو در گفتگو با نما:

دشمن در جنگ نرم،زن و خانواده را نشانه گرفته است/چادر نماد ملی ایرانیان است

عکس خبري -دشمن در جنگ نرم،زن و خانواده را نشانه گرفته است/چادر نماد ملي ايرانيان است

دشمن استكباری چنان آرام و با برنامه زنان را مورد تهاجم فرهنگی قرار داده است، كه بعضا ً خود ما نیز متوجه نمی شویم كه به عنوان سیبل حملات قرار داریم و دشمن چه نیاتی دارد و متاسفانه در همین راستا هم حركت می كنیم.

این روزها مصادف است با سالروز اعلام قانون کشف حجاب توسط رضاخان که در پی آن زنان و دختران زیادی در این مرز و بوم برای حفاظت از چادر خود از جانشان گذشتند. بهمین جهت در گفت و گو با یک فعال حوزه زنان به بررسی جایگاه حجاب در جامعه ایران پرداختیم.
فاطمه آجرلو با بیان اینکه حجاب در جامعه ایرانی مختص به پس از ورود دین مقدس اسلام نیست ، اظهار داشت: ما در ایران پیش از اسلام شاهد حکومت 200 ساله زنان بر این کشور بوده ایم اما هیچ جا نمی خوانیم که این زنان فرمانروا بدون حجاب و پوشش حکمرانی کرده اند و یا در مراسمی حضور یافته اند، بلکه برعکس تاریخ گویای آن است که حجاب و پوشش مناسب در تاریخ این کشورجایگاه ویژه و موثری داشته است.
این فعال حوزه زنان در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما به جایگاه زنان در اسلام اشاره کرد و گفت: در دین مبین اسلام ما نمونه های روشنی از زنان را داریم که با حفظ پوشش مورد نظر شرع در مواقع لزوم در جامعه حضور یافته اند و به ایفای نقش اجتماعی و سیاسی خود در بالاترین جایگاه ها پرداخته اند ضمن آنکه با اولویت بندی درست وظیفه مادری و همسری خود در خانواده را هم انجام می دادند . حضرت زهرا(س)، حضرت زینب کبری(س) و حضرت معصومه (س) در ادوار مختلف، ثابت کردند که می شود با رعایت موازین شرعی، به فعالیت اجتماعی و سیاسی پرداخت و زن مسلمان می تواند با الگو برداری از این شخصیت های ممتاز بشری، به رشد و تعالی جامعه خود کمک شایانی کند.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به لزوم واکاوی در جایگاه حجاب در تاریخ ایران پرداخت و افزود: ما در این بازبینی تاریخی درمی یابیم که اصولا ً چادر متعلق به اسلام نیست بلکه چادرحجاب ایرانی است که زنان ایرانی پیش از ورود اسلام از آن استفاده می کردند. به نحوی باید گفت تلاش استعمار برای برداشتن چادر از سر زن ایرانی یعنی از بین بردن یک نماد تمدن ایرانی که هزاران سال سابقه دارد.
وی به وجود گسترده صنعت ریسندگی در ایران باستان اشاره کرد و گفت: در زمانی زنان ایران باستان به مدد وجود صنعت بافندگی از پوشش های مختلف و چادر ابریشمی بهره می بردند، در مغرب زمین چیزی به عنوان پوشش وصنعت ریسندگی وجود خارجی نداشت، به عبارتی آنها می خواهند با گسترش بی حجابی به نوعی یکی از نقاط ضعف خود را در برابر ما بپوشانند.
آجرلو ادامه داد: وقتی ما می گوئیم که زنان از لحاظ آماری نیمی از جامعه هستند اما از لحاظ آثاری همه جامعه را در بر می گیرند، این معنای عمیق و شگرفی دارد. از آنجائی که محور و کانون خانواده بر مدار مادر می چرخد، اگر این مادر بتواند فرزندان متدین، مهربان، آگاه و سالم تربیت کند، قطعا ً فرزندان در مواجهه با آسیب های اجتماعی و تهاجمات فرهنگی به آسانی ضربه نخواهند خورد. درست مانند خانه ایی که ما ضد زلزله می سازیم. اگر کار زیر بنائی و اصولی صورت بگیرد آن وقت خانه ما در برابر زلزله های پنچ و شش ریشتری صدمه نخواهد دید، فرزندان هم همین گونه اند. تربیت درست آن ها را در برابر آسیب های بیرونی واکسینه می کند ضمن آنکه اصالت، تقوا و تربیت آنها جامعه را هم مقتدر و مقاوم خواهد کرد و جامعه این چنینی دیگر در برابر هر ضربه ای آسیب پذیر نخواهد بود.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن با درک صحیح این مهم، در جنگ نرم خانواده و محور آن را مورد هدف و تهاجم قرار داده است، اظهار داشت: دشمن استکباری چنان آرام و با برنامه زنان را مورد تهاجم فرهنگی قرار داده است، که بعضا ً خود ما نیز متوجه نمی شویم که به عنوان سیبل حملات قرار داریم و دشمن چه نیاتی دارد و متاسفانه در همین راستا هم حرکت می کنیم.
وی در پایان با بیان این مطلب که در این عرصه برخورد های غیر فرهنگی پاسخ نمی دهد، گفت: ما باید با برنامه های فرهنگی مناسب و اتخاذ رویکردهای درست و در عین حال جذاب، دشمن را به صورت اصولی پس بزنیم چرا که اقدامات ظاهری قطعا ً جواب نخواهد داد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...