نسخه چاپی

ناگفته هایی از مرگ معتادان پس از ترك كمپ

وزارت بهداشت با همكاری ستاد مبارزه با مواد مخدر از مواد مكشوفه برای مقاصد تحقیقاتی استفاده می‌كند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، پرویز افشار درباره ارتباط افزایش قیمت ماده محرک شیشه با کاهش کیفیت شیشه موجود در بازار و افزایش مرگ ومیر معتادان گفت: این احتمال وجود دارد که نامرغوبیت در این ماده داشته باشیم، اما آمار تفکیکی درباره اینکه این نامرغوبیت چقدر به مرگ و میر مزمن یا حاد معتادان کمک کرده باشد؛ نداریم.

وی با بیان اینکه چندین عامل را در افزایش ۱۰ درصدی مرگ و میر معتادان و افزایش موارد حاد مرگ و میر آنان شناسایی کردیم، ادامه داد: افزایش ناخالصی‌های موجود در مواد مخدر و محرک و مسمومیت با سرب آمار مرگ و میر حاد و هم مرگ و میر مزمن را افزایش می‌دهد. همچنین انتقال مواد به صورت بلع و انباری علت دیگر مرگ و میر معتادان است.

افشار با اشاره به سیاست ساماندهی معتادان و انتقال آنان به مراکز ماده 15 و ماده 16اظهار کرد: در این مراکز برای معتادان ترک جسمی اتفاق می‌افتد، اما زمان خروج از این مراکز آن‌ها هنوز وسوسه روانی مصرف را دارند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در توضیح این مطلب افزود: اگر فرد پیش از ورود به این مراکز ۱ مثقال حدود (۵ گرم) ماده مصرف می‌کرده، پس از خروج و زمانی که دوباره به سمت مصرف می‌رود؛ دوباره‌‌ همان ۵ گرم قبلی را مصرف کند؛ فوری اوردوز کرده و جان خود را از دست می‌دهد، زیرا این فرد آگاه نیست که باید از مقدار کمتری مواد مثلا نیم گرم ماده استفاده کند که این مساله نیز در افزایش مرگ و میر معتادان نقش دارد.

وی همچنین درباره ساخت دارو از مواد مکشوفه با تاکید براینکه مجاز به تولید دارو از مواد مکشوفه نیستیم، عنوان کرد: براساس مجوزی که از سازمان ملل داریم؛ می‌توانیم از این مواد برای مقاصد تحقیقاتی استفاده کنیم.

افشار تصریح کرد: وزارت بهداشت با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر از مواد مکشوفه برای مقاصد تحقیقاتی استفاده می‌کند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...