نسخه چاپی

محمد دهقان در گفتگو با نما مطرح كرد:

برخی مسئولان دولتی كارشان واردات كالا است/ پول نصب تجهیزات شناسایی كالای قاچاق در كیف پول نجومی بگیران

عکس خبري -برخي مسئولان دولتي کارشان واردات کالا است/ پول نصب تجهيزات شناسايي کالاي قاچاق در کيف پول نجومي بگيران

عضو كمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: رئیس دولت نه تنها در مبادی رسمی و غیر رسمی با قاچاق مبارزه نمی‌كند بلكه در تلاش است رئیس سازمان تعزیرات حكومتی را كه با مغازه دارانی كه كالاهای نامرغوب و قاچاق رابه فروش می‌رسانند برخورد می‌كند را تغییر دهد.

محمد دهقان، نماینده مردم طرقبه و عضو کمیسیون حقوقی قضایی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما ، در واکنش به واردات بی‌رویه کالا به کشور، گفت: از آنجایی که واردات در برخی از محصولات سودهای خوبی برای وارد کننده دارد از این رو افراد و مسئولان بجای اینکه پول کشور و سرمایه خود را صرف تولید و حمایت از تولیدات داخلی کنند، اهتمامشان بر واردات کالا است.
دهقان در ادامه با تأکید بر این مطلب که تولید کنندگان داخل کشورمان ظریفت و توانایی تولید کالاهای متنوعی را دارا هستند و می‌توانند تا حدودی نیازهای داخلی را تأمین کنند، اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد و مسئولان کشورمان چه در زمینه محصولات خوراکی، صنعتی، ریل و واگن و دیگر تجهیزات را از کشور‌های بیگانه وارد کشور می‌کنند.
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در ادامه به ظریفت تولید سالانه هزار پانصد دستگاه واگن در واگن سازی اراک اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که در واگن سازی اراک واگن‌های آماده به تحویل وجود دارد و مسئولان می‌توانند با خرید واگن از تولید کنندگان مستقیم از این واگن‌ها استفاده کنند اما متاسفانه برخی از افراد دوست دارند این محصولات را از خارج به داخل کشور وارد کنند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت مجلس تصریح کرد: برخی از مسئولان با شرکت‌های خارجی قرار داد منعقد کرده‌اند تا ششصد واگن در آن شرکت‌ها ساخته و به ایران فرستاده شود و در حال حاضر نیز صد دستگاه واگن از واگن‌های سفارش داده شده وارد کشورمان شده است.

دهقان گفت: واردات محصولاتی که توان تولید آن در داخل وجود دارد نشان دهنده این است که یک تعداد افرادی که قبلا کارشان واردات بوده است امروز دستشان به کارحکومت داری افتاده است و این افراد تمایل دارند که کالا‌ها را به کشور وارد کنند.
وی ادامه داد: برخی از مسئولان چندین شرکت تجاری دارند و کارهای وارداتی انجام می‌دهند و اگر خودشان به دنبال واردات نیستند فرزندانشان در کارهای وارداتی دستی دارند و این واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد.
دهقان با تأکید بر این مطلب که برای تنظیم بازار ضرورت دارد تا در برخی از کالا‌ها واردات انجام دهیم، اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز خسارت بار‌تر از واردات کالا است و طبق ادعاهای مسئولان سالانه حدود بیست میلیارد دلار کالا به کشور قاچاق می‌شود که متاسفانه دولت در مبادی ورودی رسمی و غیر رسمی با قاچاق کالا مبارزه و مقابله جدی نمی‌کند این در حالی است که طبق قانون در سال ۱۳۹۲ دولت موظف بود که در مبادی ورودی و گمرکات و در مسیر راه‌ها تجهیزاتی نصب کنند تا کالا قاچاق شناسایی شود.
نماینده مردم طرقبه در خانه ملت گفت: اگر دولت پولی را که در اختیار نجومی بگیران بود را صرف نصب تجهیزات شناسایی کالای قاچاق می‌کرد امروز سراسر ایران مجهز به این سیستم‌ها بود.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس به تلاش دولت در جهت تغییر رئیس سازمان تعزیرات و حکومتی کشور اشاره کرد و گفت: رئیس دولت نه تنها در مبادی رسمی و غیر رسمی با قاچاق مبارزه نمی‌کند بلکه در تلاش است رئیس سازمان تعزیرات حکومتی را که با مغازه دارانی که کالاهای نامرغوب و قاچاق رابه فروش می‌رسانند برخورد می‌کند را تغییر دهد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...