نسخه چاپی

سید مهدی هاشمی در گفتگو با نما مطرح كرد:

تأمین مسكن برای شهروندان وظیفه حاكمیت است/ هر واحد مسكونی برای یك نفر شغل دائم ایجاد می كند

عکس خبري -تأمين مسکن برا شهروندان وظيفه حاکميت است/ هر واحد مسکوني براي يک نفر شغل دائم ايجاد مي کند/ کشور بيست ميليون کمبود واحد مسکوني است

نماینده مردم ادوار گفت: دولت در پایان عمر خود عوام فریبی را سر لوحه كار خود قرار داده كه این نوع رفتار شایسته و برازنده دولت اسلامی نیست و روحانی باید طبق منشور حقوق شهروندی با مردم صادقانه در مورد عملكرد دولت حد اقل در بحث مسكن صحبت كند.

سید مهدی هاشمی، نماینده مردم تهران در مجلس نهم، در گفتگو با خبرنگار نما، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، گفت: از آنجایی که برخی از افراد در جامعه برای تأمین مسکن خود نیاز به تسهیلات دارند از این رو وظیفه دستگاه اجرایی کشور است که برای مردم خود سرپناه تهیه کند چراکه بخش قابل توجهی از مردم نیازمند به حمایت دولت در تأمین مسکن هستند.

نماینده ادوار مجلس بیان داشت: هر واحد مسکونی به طور متوسط و بصورت دائم می تواند برای یک نفر و بصورت غیر دائم برای یک و نیم نفر شغل ایجاد کند.

وی ادامه داد: در سطح دنیا متوسط یک خانوار در تأمین مسکن حدود بیست درصد می باشد اما در کشور ما بین 30 تا 70 درصد است و این نسبت نشان دهنده این است که هزینه تأمین مسکن در ایران بالا است.

هاشمی مسکن نه را تنها سکونت گاه مردم دانست بلکه مأمنی برای آحاد مختلف جامعه برشمرد و بیان داشت: مسکن نماد عمران، بهداشت و توان اقتصادی یک کشور است و در حال حاضر در پایین ترین حد کشور ما به هفت میلیون و در بالاترین سطح بیست میلیون واحد مسکونی نیازمند است.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: در کشور ما در بهترین شرایط سالی یک ملیون دویست واحد مسکونی ساخته می شد اما این رقم امروز به هفتصد هزار واحد رسیده است و اگر بخواهیم با وضع موجود کمبود مسکن کشورمان ر تأمین کنیم به بیست سال زمان نیازمندیم.

هاشمی با تأکید بر این مطلب که برای این که بتوانیم نیاز جامعه در بحث مسکن را پاسخ دهیم حداقل دو میلیون واحد در سال باید مسکن در کشور تولید شود، گفت:روحانی با شعار تأمین مسکن پابه عرصه انتخابات گذاشت و بیان داشت برای تأمین مسکن جوانان طرحی نو در دست داریم و طرح مسکن مهر را نیز نهایی خواهیم کرد اما متاسفانه دولت تدبیر و امید در هیچ یک از این دو موضوع موفق عمل نکرد بلکه با تأخیری که در احداث مسکن مهر بوجود آورد هزینه های سرسام آوری را به مردم و دولت تحمیل کرد.

دولت در پایان عمر خود عوام فریبی را سر لوحه کار خود قرار داده که این نوع رفتار شایسته و برازنده دولت اسلامی نیست و روحانی باید طبق منشور حقوق شهروندی با مردم صادقانه در مورد عملکرد دولت حد اقل در بحث مسکن صحبت کند.

وی تأکید کرد: دولت تدبیر امید حتی منابعی که از اقساط مسکن مهر دریافت کرده برای مسکن مهر هزینه نکرده است از آنجایی که دولت سیاست های اجرایی خود را روشن مطرح نکرده و معلوم نیست تکلیف مسکن مهر و اجتماعی وخدماتی که قرار است به مردم دهد چه خواهد شد؟ از این رو مردم هم در تصمیم گیری های خود مردد مانده اند.

هاشمی در خاتمه اذعان داشت: دولت در پایان عمر خود عوام فریبی را سر لوحه کار خود قرار داده که این نوع رفتار شایسته و برازنده دولت اسلامی نیست و روحانی باید طبق منشور حقوق شهروندیش با مردم صادقانه در مورد عملکرد دولت صحبت کند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...