نسخه چاپی

احداث دیوار ۶۴ كیلومتری اسرائیل در غزه

مقامات رژیم صهیونیستی اعلام كردند حماس به شدت در حال افزایش توانایی موشكی خود و حفر تونل است و برای مقابله، دیوار و حصاری هوشمند به طول 64 كیلومتر در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی و با هزینه بسیار بالا ساخته خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس: «3.34 میلیارد شِکِل» مبلغ نهایی است که وزارت امنیت رژیم صهیونیستی برای ساخت طرح ساخت یک دیوار میان نوار غزه و اسرائیل اختصاص داده و احتمال می‌دهد مانعی در برابر تهدید تونل‌های مقاومت باشد.

روزنامه «رأی‌الیوم» در این باره نوشت: «یدیعوت آحارونوت» چند روز پیش اعلام کرد «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل با بودجه ساخت این دیوار موافقت کرده و این سند راه‌حلی برای ساکنان اطراف نوار غزه خواهد بود که از افزایش حملات از ناحیه تونل‌های مقاومت نگران هستند.

بنا به این گزارش، این طرح یکی از طرح‌های بزرگ و بسیار پرهزینه است و قرار است در طول 64 کیلومتر، یک مانع چند لایه متشکل از حصار هوشمند، دیوارهای بتونی عمیق در زمین، ابزارهای تکنولوژیک برای مشخص کردن وجود تونل‌ها و نیز مکانیزم‌های حمله و دفاع پیشرفته خواهد بود.

منابع اسرائیلی اعلام کردند تمامی این طرح بر عهده فرماندهی منطقه جنوبی در ارتش رژیم اشغالگر با شرکت‌های مربوطه خواهد بود؛ اکنون در مرحله تأسیس ابتدایی است و در ماه‌های آینده مراحل پیشرفته را آغاز خواهد کرد. همچنین «یگان غزه» در ارتش رژیم صهیونیستی قبل از این مرحله برای اداره نحوه کار کارگران و تجهیزات تا پایان تمامی مقدمات خلال دو سال آماده می‌شود.

«گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش پیش‌تر اعلام کرده بود این دیوار مانند یک مانع برای خطر تونل‌ها خواهد بود اما 100 درصدی نیست و درواقع جایگزینی برای نظامیان ارتش در منطقه وجود ندارد.

«یوسی میلمان» تحلیلگر امور امنیتی در خصوص زرادخانه نظامی حماس مدعی شد: گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس تعداد بسیار زیادی از موشک‌های مختلف و کاتیوشا به علاوه موشک‌های «فجر 5» ساخت ایران و موشک‌هایی ساخت چین دارد به نحوی که می‌توان گفت این گردان‌ها «سوپرمارکتی» از موشک‌های ساخت کشورهای مختلف را بر عهده دارد.

وی افزود: بسیاری از موشک‌هایی که القسام در اختیار دارد ساخت داخل است و بقیه را از بازار سیاه اسرائیل یا از طریق تونل‌های واقع در مرز مصر به غزه منتقل کرده است.این گردان‌ها، موشک‌های زمین به زمین و هزاران خمپاره‌ «مورتر» در اختیار دارد و توانایی موشکی آن دو برابر سال قبل شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: موشکی که ساخت داخل است همان موشک «القسام» است که موشکی زمین به زمین و ساخت 2001 می‌باشد.توانایی‌هایی حماس در نوار غزه به صورت ملحوظ پیشرفت داشته و به دلیل مشکلات بسیار قاچاق اسلحه، بر تکیه بر تولید داخلی متمرکز شده و حماس در حال حفر تونل‌ها به صورتی گسترده است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...