نسخه چاپی

۴۱ نیروی نظامی آذربایجان به افغانستان اعزام شدند

وزارت دفاع آذربایجان اعلام كرد كه گروهی متشكل از ۴۱ نیروی نظامی برای خدمت در ماموریت حمایت قاطع نیروهای آمریكایی و ائتلاف در افغانستان به كابل اعزام شدند.

به گزارش نما, تسنیم، به نقل از «سپیوتنیک» وزارت دفاع آذربایجان گروهی متشکل از 41 نیروی نظامی ارتش خود را برای خدمت در ماموریت حمایت قاطع به کابل اعزام کرده است.

در گزارش وزارت دفاع آذربایجان از این نیروهای نظامی به عنوان نیروهای حافظ صلح آذربایجان یاد شده است که برای ادامه نقش آذربایجان در ماموریت حمایت قاطع نیروهای ائتلاف به کابل اعزام شده‌اند.

در حال حاضر بیش از 90 نیروی نظامی آذربایجان در قالب ماموریت حمایت قاطع نیروهای آمریکایی و ائتلاف در افغانستان مشغول خدمت هستند، که پس از اعزام نیروهای بیشتر توسط وزارت دفاع این کشور تعداد نیروهای نظامی آذربایجان در افغانستان به 131 سرباز افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که چند ماه قبل در دیدار «حنیف اتمر» مشاور شورای امنیت افغانستان از باکو «الهام علی اوف» رئیس جمهور آذربایجان خواستار همکاری و تداوم روابط استراتیژیک با کابل گردید.

رئیس جمهور آذربایجان متعهد شده بود تا برای رفع نیازهای نیروهای هوایی افغان، آموزش خلبان، آموزش افسران نیروهای زمینی و درمان نظامیان و پرسنل نظامی با افغانستان همکاری کند.

با این حال گفته‌ می‌شود که نیروهای نظامی آذربایجان از سال 2002 میلادی تحت عنوان نیروهای ائتلاف به فرماندهی آمریکا در افغانستان حضور دارند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...