نسخه چاپی

مشاور سردار سلیمانی، سفیر جدید ایران در عراق

به نوشته رسانه های ایران، مشاور ارشد سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران یعنی سردار ایرج مسجدی، به عنوان سفیر جدید ایران در عراق معرفی می شود.

به گزارش نما به نقل از عصرایران، ایرج مسجدی دارای درجه سرتیپی در سپاه پاسداران است و بارها رسانه ها سخنرانی ها و موضع گیری های او را به عنوان مشاور ارشد فرمانده نیروی قدس سپاه منتشر کرده اند.

سفارت ایران در بغداد یکی از سمت های استراتژیک در خارج از کشور به شمار می رود و انتخاب سفیر برای آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

روزنامه همشهری در این باره نوشت: منابع مطلع از طي آخرين مراحل انتخاب سفير جديد ايران در دومين كشور مهم منطقه يعني عراق خبر داده اند، دوره ماموريت حسن دانايي فر سفير فعلي ايران در بغداد به علت حساسيت شرايط عراق 2 سال بيشتر از عرف ماموريت سفرا بوده است.

دانايي فر سفیر فعلی ایران در بغداد به زودي به ماموريت 6ساله خود پايان خواهد داد تا ايرج مسجدي گزينه جديد دستگاه ديپلماسي براي اداره سفارت حساس و مهم ايران در منطقه رهسپار بغداد شود.

مسجدي پس از طي مراحل اداري به عنوان سفير عازم عراقي مي‌شود كه به دليل درگير بودن اين كشور با گروه هاي تروريستي داعش مثل سوريه شرايط حساسي دارد.

سفارت ایران در سوریه

محمدرضا رئوف شيباني سفير ايران در سوريه نيز يك ماه قبل بعد از 5 سال تصدي مسئوليت در دمشق به تهران بازگشت اما هنوز گزينه نهايي براي جايگزيني او رسما اعلام نشده هرچند رسانه ها از جواد ترك آبادي سفير اسبق ايران در سودان به عنوان سفير احتمالي ايران در سوريه نام بردند، خبري كه البته بهرام قاسمي سخنگوي وزارت خارجه آن را تاييد نكرد و گفت: هیچ چیزی را تایید نمی‌کنم تا پروسه آن طی شود و اگر طی شد و به سرانجام رسید در مقطع نهایی نام سفیر اعلام می‌شود.

۱۳۹۵/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...