نسخه چاپی

دیدار رئیس مجلس جمهوری مالی با ظریف

ایساكا سیدیبه رئیس مجلس جمهوری مالی بعد از ظهر روز چهارشنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، طرفین در این دیدار در خصوص زمینه های گسترش روابط دوجانبه بویژه در حوزه پارلمانی، برگزاری اجلاس آتی بین المجالس اسلامی در کشور مالی و اهمیت شرکت جمهوری اسلامی ایران به عنوان بنیانگذار این تشکّل، مبارزه با ریشه ها و زمینه های افراط گرایی و تروریسم بویژه ریشه های فرهنگی و اقتصادی آن، لزوم تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به تفصیل گفتگو و تبادل نظر کردند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم اتحاد جهان اسلام در مقابله با خطرات مشترکی که همگان را تهدید می کند، ابراز امیدواری کرد اجلاس آتی بین المجالس اسلامی در این راستا گام بردارد.

رئیس مجلس جمهوری مالی هم در این دیدار با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانیخاطرنشان کرد: نه تنها شما بلکه همه ما در غم فقدان ایشان عزادار هستیم.

وی افزود: برای ما تحکیم بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران بسیار اهمیت دارد. ما ملت ایران را ملتی مقاوم و با اراده می دانیم که هر آنچه اراده کند را می‌تواند محقق کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...