نسخه چاپی

توزیع شیر ویژه مدارس در هواپیما + عكس

درحالی پس از گذشت حدود چهار ماه به دلیل كمبود منابع مالی سرانجام از هفته گذشته توزیع شیر در برخی مدارس كشور از جمله استان تهران آغاز شده كه یكی از ایرلاین‌های داخلی اقدام به پذیرایی از مسافران با این نوع شیر در پروازهای خود كرده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی در پذیرایی از مسافران خود از شیر ویژه مدارس که "غیرقابل فروش" روی آن درج شده، استفاده می‌کند. این نوع شیر معمولا از ابتدای شروع سال تحصیلی به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان پایه ابتدایی قرار می‌گیرد.

با این حال مشخص نیست چگونه این ایرلاین به سهمیه شیر دانش‌آموزان دست پیدا کرده است. شاید شیر ویژه مدارس به صورت رایگان در اختیار این ایرلاین قرار گرفته در صورتیکه شرکت‌های هواپیمایی بابت ارائه هرگونه سرویس در پروازها هزینه‌های مربوطه را از مسافران دریافت کرده‌اند.

اکثر شرکت‌های هواپیمایی داخلی برای پذیرایی از مسافران با شرکت‌های کترینگ قراردادهایی را امضا می‌کنند و شرکت احتمالی طرف قرارداد این ایرلاین داخلی باید نسبت به توزیع شیر ویژه مدارس در پروازها پاسخگو باشد.

674629_823.jpg


ماه جاری مدیر‌کل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش از اختصاص 100 میلیارد تومان برای خرید شیر مدارس خبر داده و گفته بود: بر اساس اعتبار مصوب دولت، توزیع شیر رایگان در استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی آغاز شده است.

منصور مجاوری با بیان این‌که توزیع شیر رایگان در مدارس 15 استان کشور نیز در دست اقدام است، افزود: باید از ابتدای سال تحصیلی تا پایان آن شیر در مدارس توزیع شود. با توجه به اینکه تابع ضوابط بودجه دولت هستیم لذا تا تأمین اعتبار مربوط به شیر مدارس صبر کردیم؛ با اعتبار مصوب کنونی، بدهی و مطالبات مربوط به شیر مدارس که از سال گذشته باقیمانده بود را پرداخت کردیم و بخشی هم به تامین اعتبار برای توزیع شیر در مدارس اختصاص یافت.

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعتباراتی که برای توزیع شیر رایگان در مدارس در نظر گرفته شده است، گفت: اکنون 650 میلیارد تومان اعتبار از محل هدفمندسازی یارانه‌ها و ردیف بودجه عمومی دولت برای تأمین شیر رایگان مدارس اختصاص داده شده و به هر میزان که از این اعتبار در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، شیر توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: به استان‌های کشور اعلام کردیم که مطابق سال گذشته، 800 میلیون پاکت شیر برای امسال در نظر بگیرند؛ در حال حاضر به میزان 100 میلیارد تومان امکان توزیع شیر در مدارس داریم و به محض تخصیص اعتبارات بیشتر، دفعات توزیع شیر نیز افزایش پیدا می‌کند.

مجاوری یادآور شد: با اعتبارات تخصیص یافته کنونی به طور کلی یک ماه‌ و نیم تا دو ماه می‌توانیم شیر در مدارس را توزیع کنیم و برای تهیه 800 میلیون پاکت شیر به 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...