نسخه چاپی

ادعای یك شركت امنیتی اسرائیلی درباره حمله سایبری ایران

یك شركت امنیتی اسرائیلی مدعی شد یك گروه هكری ایرانی با نام «اویل ریگ» به سازمان‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی و برخی كشورهای منطقه به مدت یك سال حمله كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک کمپانی امنیتی-اطلاعاتی ادعا کرد عامل مخرب رایانه‌ای به نام «اویل ریگ» (OilRig) که به ایران وابسته است، از آغاز سال 2016 به تاسیسات مختلفی از رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای خاورمیانه حمله کرده است.

پایگاه خبری «اسرائیل دیفنس» به نقل از گزارش مفصل کمپانی «کلیر اسکای» نوشت: «در جدیدترین حملات، آنها پورتال‌های اینترنتی اختصاصی (VPN) را در شبکه اسرائیل ایجاد کرده و با آن حداقل 5 عمده فروش محصولات الکترونیکی، چندین موسسه مالی و اداره پست اسرائیل را هدف قرار دادند.»

گفته می‌شود مهاجمان دو وبگاه اینترنتی با نام دانشگاه آکسفورد ایجاد کرده و فرم‌های اشتغال تقلبی ارائه می‌دادند که بدین ترتیب رایانه‌های استفاده کننده را هدف ارسال بدافزارهای مخرب قرار می‌دادند.

کلیر اسکای مدعی است اسناد خرابکاری‌ها نشان می‌دهد سازمان‌هایی در کشورهای ترکیه، قطر، کویت، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و لبنان هدف اویل‌ریگ قرار گرفته‌اند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...