نسخه چاپی

رسول خضری در گفتگو با نما:

پای لنگ اجرای برنامه‌های توسعه در ایران /تنها 25 درصد از برنامه های چهارم و پنجم اجرایی شده است

عکس خبري -پاي لنگ اجراي برنامه‌هاي توسعه در ايران /تنها  25 درصد از برنامه هاي چهارم و پنجم اجرايي شده است

تنها نزدیك به 25 درصد از برنامه های چهارم و پنجم اجرایی شده است و این در حالی است كه مباحث برنامه پنجم منسجم تر از برنامه ششم توسعه بوده است.

رسول خضری ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در خصوص اجرایی شدن تنها 25 درصد از برنامه پنجم توسعه، گفت: تنها نزدیک به 25 درصد از برنامه های چهارم و پنجم اجرایی شده است و این در حالی است که مباحث برنامه پنجم منسجم تر از برنامه ششم توسعه بوده است.

وی با تأکید بر این مطلب که برنامه ششم از انسجام لازم برخوردار نیست، اظهار داشت: دولت سی و پنج ماده را به مجلس به عنوان برنامه ششم توسعه ارائه کرده است و مجلس سه برابر نیم به مواد برنامه ششم اضافه کرده من نمیدانم این چه برنامه ای است نمایندگان می نویسند.

خضری وظیفه مجلس را برنامه نوشتن نداست و گفت: برنامه نوشتن وظیفه دولت است چرا که بدنه قوی که در اختیار دارد که می توانند برنامه بنویسند و کار مجلس تصویب برنامه و لوایحی است که از سوی دولت به مجلس ارائه می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه برنامه هایی که در کشور تدوین و تصویب می شوند بیشتر حالت آرمانی دارند تا راهبردی کاربردی و علت آن هم این است که در کشور سند آمایش راهبردی وجود ندارد و تا زمانی که این سند در کشور نباشد برنامه ها درست و اصولی تدوین نمی شوند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در خانه ملت ادامه داد: معتقدم می بایست با داشته ها و توانمندی هایمان برنامه تصویب کنیم نه بر اساس آرمان ها و آمال خودمان برنامه در کشور بنویسیم.

وی یاداور شد: برنامه های ما به عنوان برنامه های که به عنوان پنج ساله تدوین و تصویب می کنیم پنجاه ساله هستند و در پنجاه سال دولت ها می توانند قوانین برنامه را اجرایی کنند.

خضری گفت: 25 درصد اجرای برنامه پنجم توسعه همان اجرای قوانین روتین بوده اند و اصلی ترین و خمیر مایه ترین ستوان فقرات این برنامه اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خاتمه بودجه را برش یکساله از برنامه پنج ساله برشمرد و اظهار داشت: اگر برنامه پنج ساله بدرستی تصویب و اجرا نشود قطعا بودجه هم بدرستی اجرا نمی شود وقتی 25 درصد برنامه در جامعه محقق شود قطعا تنها 20 درصد بودجه عملیاتی خواهد شد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...