نسخه چاپی

حجت الاسلام وحید احمدی در گفتگو با نما:

برگزاری الكترونیكی انتخابات نیازمند نظارت قوی مسئولان/ نظارت قوی راه هر شائبه را در انتخابات سد می كند

عکس خبري -برگزاري الکترونيکي انتخابات نيازمند نظارت قوي مسئولان/ نظارت قوي راه هر شائبه را در انتخابات سد مي کند

نماینده ادوار مجلس، گفت: در انتخابات الكترونیكی موضوع مهم فراهم نمودن امكانات لازم هم برای اجرای درست انتخابات و هم نظارت بر روند آن است.

حجت الاسلام وحید احمدی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در خصوص الکترونیکی برگزار نمودن انتخابات ریاست جمهوری آتی به نما گفت: این گونه نیست که صرف الکترونیکی برگزار کردن انتخابات، ایجاد آشفتگی در انتخابات کند. در حالی که سالم برگزار نمودن انتخابات بستگی به اجرا، زیرساختها و سلامت افرادی دارد که برنامه ریزی سیستم های ـآن را انجام می دهند.
نماینده ادوار مجلس، خواستار شفاف سازی نوع برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی از سوی دولت شد و گفت: آیا زیرساختهای لازم این نوع برگزاری در کشور فراهم شده است. ممکن است در شهرهای کلان امکانات این نوع برگزاری فراهم شده باشد، اما در روستاهای دور افتاده که بخشی از رای دهندگان در آنجا حضور دارند، دارای زیرساختهای لازم نباشد و با اتفاق افتادن این موضوع بخش نظارت در این حوزه چگونه عمل می کند و میزان تسلط بخش نظارت بر روند برگزاری انتخابات به چه میزان است. این گونه مسائل را باید در عمل دید.
احمدی با متفاوت بودن شرایط انتخابات در آمریکا نسبت به ایران، تاکید کرد: مسائلی که در انتخابات آمریکا رخ داد، بدلیل ساختار شکنی های آقای ترامپ نسبت به واقعیت های تلخی بود که مدتهای مدیدی سردمداران آمریکا سعی بر پوشش آن داشتند.
نماینده ادوار مجلس تنها موضوع مهم در برگزاری انتخابات را روند سالم و صحیح اجرا شدن آن و همچنین امانتداری مسئولان در زمینه اجرا دانست.
وی ادامه داد: در جهت اطمینان بخشی روند برگزاری انتخابات، دولت می تواند در قالب پایلوت و آزمایش در چند استان برخوردار از زیر ساختهای لازم این طرح را اجرایی کند، تا اینکه سطح کشور را به یکباره در بربگیرد و اما و اگرهایی در اذهان ایجاد کند.
احمدی ساختار انتخابات را در ایران متفاوت از دیگر کشورها خواند و تصریح کرد: اجرا دارای مراحلی است و نظارت بر انتخابات نیز در همه مراحل صورت می گیرد و اگر امکان نظارت بر تمامی مراحل اجرای انتخابات الکترونیکی وجود داشته باشد و نیروها آموزش های لازم را فرا بگیرند، نمی تواند همان گونه که در آمریکا برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی مسائلی بوجود آورد در ایران هم مشکل ساز شود.
وی تاکید کرد: نقش مردم در کشور ایران دارای جایگاه ویژه ای است ، آنچه که در انتخابات مهم است اینکه مردم اثر گذار نهایی و تصمیم گیر پایانی هستند و مشاهده نموده اید بعضا برخی مسئولان دست اندرکار انتخابات تمایل به رای آوردن شخص خاصی داشتند اما مردم تصمیم دیگری گرفتند و شخصی متفاوت را برگزیدند لذا نظام همواره از تصمیم مردم حمایت کرده و مورد استقبال قرار داده است.
وی در پایان گفت: در انتخابات الکترونیکی موضوع مهم فراهم نمودن امکانات لازم هم برای اجرای درست انتخابات و هم نظارت بر روند آن و همچنین تربیت نیروهای کارآمد است تا بتوانند مسیر کار را به نحو احسنت به سرانجام برسانند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...