نسخه چاپی

گزارش اختصاصی نما از نخستین روز جشنواره موسیقی فجر:

6 تالار در تهران میزبان گروه‌های ایرانی و خارجی /ایران فرهنگی محوریت بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر

عکس خبري -6 تالار در تهران ميزبان گروه‌هاي ايراني و خارجي /ايران فرهنگي محوريت بخش بين الملل جشنواره موسيقي فجر

رئیس جشنوراه موسیقی فجر گفت: در جشنواره موسیقی سی ودوم، آثاری از كشورهای اسپانیا ،هلند،ایتالیا،فرانسه،پرتغال و اتریش حضور دارند.

حمید رضا نوربخش رئیس سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر درگفتگو با خبرنگار نما گفت: در جشنواره موسیقی سی ودوم، ودر بخش بین الملل آثار موسیقی های خوبی از کشورهای اسپانیا ،هلند،ایتالیا،فرانسه،پرتغال و اتریش در جشنواره حضور دارند.
همچنین چهره های برجسته ای هم ازهند ،ژاپن ،تاجیکستان و آذربایجان با محوریت ایران فرهنگی در جشنواره امسال حضور پررنگی دارند.
حمید رضا نور بخش رئیس همچنین اظهار داشت : تالارهای وحدت، سالن رودکی، برج آزادی، فرهنگسرای نیاوران، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و برج میلاد میزبان اجرای آثار سی و دومین جشنواره موسیقی فجر می باشد.
دراین دوره از جشنواره‌ موسیقی فجر 12 گروه بین‌الملل، 10 گروه نواحی، 10 گروه دستگاهی، چهار گروه بانوان، 13 گروه ارکسترال و کلاسیک غربی، 15 گروه پاپ و راک، هشت گروه تلفیقی و شش گروه سنتی ایرانی برنامه های جشنواره موسیقی فجر را اجرا می‌کنند.
بر اساس گزارش میدانی خبرنگارنما از جشنواره موسیقی فجر، در نخستین روز شاهد اجراهای متنوع گروه‌های ایرانی و خارجی در 6 تالار برگزاری جشنواره بودیم که بر این اساس علاقه‌مندان و موسیقی‌دوستان بیشماری را به سالن ها کشانیده بود.
در تالار وحدت ،سمفونی ارکستر پارس به سرپرستی ناصر نظر از گروه های موسیقی قدیمی در بخش کودک و نوجوان اجرای اثر داشتند.
ناصر نظر ،سرپرست این گروه کنسرت در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: این ارکستر به‌ طور معمول در طول سال دو اجرا دارد که اجرای اول به مناسبت روز جهانی کودک و اجرای دوم در جشنواره موسیقی فجر است و هر دوی این اجراها هم در تالار وحدت برگزار می‌شود.
ارکستر موسیقی پارس سابقه سه دهه فعالیت موسیقایی در بخش کودک و نوجوان را دارد و اجرای آن در جشنواره فجر، تنها اجرای کودک و نوجوان جشنواره سی و دوم موسیقی فجرمحسوب می شود .
اجرای این ارکستر به دو بخش اجرای ایرانی و گروه‌نوازی هارپ و گروه کر به همراهی سازهای زهی تقسیم می‌شود.
این موسیقیدان کشور افزود: نزدیک به 103 نفر در گروه ما فعال هستند ، از بچه های دبستانی گرفته تا بزرگسالان و معلمان بچه ها که هر کدام به نوعی فعال هستند و قطعات را اجرا می کنند .
وی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی فجر گفت: به طور یقین موسیقی یک پدیده جهانی است و همه دنیا موسیقی وسبک خاص خو د را دارند،این جشنواره موسیقی فرصت مناسبی است جهت معرفی فرهنگ های مختلف در قالب هنر موسیقی ،از این رو بسیار خوشحالیم از برگزاری جشنواره موسیقی فجردر کشور ،در ضمن این جشنواره فرصتی خوبی را هم برای رقابت میان گروه های ایرانی و خارجی فراهم آورده است.
همچنین محل برگزاری همایش های برج میلاد هم در اولین شب از سی و دومین جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه موسیقی «پرواز همای»بود که با حضور یک نوازنده هندی روی صحنه رفت.
گفتنی است جشنواره موسیقی فجر در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با دو روز تاخیر آغاز شد،جشنواره موسیقی فجر که پیش از این قرار بود از روز چهارشنبه، ٢٢ دی ماه آغاز شود، با دو روز تاخیر و از روز جمعه، ٢٤ دی‌ماه شد.
همچنین با توجه به گفته رئیس جشنواره موسیقی فجر ، افرادی که بلیت‌های سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر را پیش از تغییرات اعلام‌شده تهیه کرده‌اند، می‌توانند با توجه به زمان و مکان اجراهای تغییریافته با همان بلیت‌ها به سالن اجرامراجعه و در کنسرت‌ها حضور یابند.ساعت دقیق اجراهای جشنواره موسیقی جشنواره موسیقی فجر تا یکم بهمن ادامه دارد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...