نسخه چاپی

بهمن ماه مرغ گران می شود

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، با بیان اینكه تا دهم بهمن ماه قیمت مرغ از هفت هزار تومان بالاتر نخواهد رفت، گفت: قیمت مرغ تا حدود دهم بهمن ماه ثابت بوده اما بعد از این تاریخ با نزدیك شدن به روزهای پایانی سال شاهد افزایش ناچیز قیمت‌ها خواهیم بود و به بالای هفت هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش نما؛ مهدی یوسف‌خانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص تغییرات قیمت مرغ در هفته جاری اظهار کرد: نرخ عرضه مرغ نسبت به هفته گذشته که با قیمت 6هزار و 900تومان در بازار عرضه شد حدود صد و پنجاه تومان کاهش داشته و به 6هزار و 750 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، با بیان این که معمولا آخر هفته‌ها شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار هستیم گفت: برای آخر هفته قیمت مرغ عرضه شده حدود 150 تومان افزایش میابد و در اواسط هفته به حالت طبیعی خود بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: پیش بینی برای بازار قیمت مرغ این است که تا دهم بهمن این رقم از 7هزار تومان بالاتر نخواهد رفت و پایین‌ترین قیمت برای مرغ 6هزار و 700تومان خواهد بود.

یوسف‌خانی در خصوص بیماری آنفلوآنزا مرغی که در روزهای گذشته مرغداری‌ها را در بر گرفته بود، اظهار کرد: در حال حاضر همانطور که مسئولین دام‌پزشکی هم گفتند مشکلی که مرتبط با سلامتی انسان باشد وجود ندارد و اکثر این بیماری‌ها مربوط به پرندگان است و توسط پرندگان مهاجر از کشورهای همسایه به داخل کشور ورود کرده و در ارتباط با مرغ‌های گوشتی هیچگونه موردی مشاهده نشده که مشکل ساز باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، با اشاره به ثابت ماندن قیمت ماهی در هفته جاری، افزود: با توجه به عرضه و تقاضای بازار ماهی قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته ثابت مانده اما در ارتباط با قیمت ماهی در اواخر ماه گذشته شاهد کاهش 10درصدی قیمت آن بوده‌ایم.

افزود: قیمت ماهی بر اساس وضعیت صید و عرضه و تقاضا محاسبه شده و با توجه به ثابت ماندن تقاضا برای ماهی به نظر نمی‌رسد قیمت این محصول برای آخر هفته تغییری داشته باشد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...