نسخه چاپی

حزب چپ آلمان خواستار انحلال ناتو شد

حزب چپ آلمان خواستار جایگزینی یك سیستم امنیتی مشترك اروپایی با مشاركت روسیه به جای ائتلاف نظامی ناتو شد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، "سارا واگن کنشت"، رئیس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان نیز از اظهارات اخیر "دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب آمریکا با دو نشریه بیلد آلمان و تایمز انگلیس که ناتو را ائتلافی منسوخ اعلام کرده بود حمایت کرد.

وی خواستار یک سیاست دفاعی مستقل اروپایی شده و تاکید کرد که ناتو باید منحل شده و یک سیستم امنیتی مشترک با مشارکت روسیه جایگزین آن شود.

ترامپ در گفتگوی اخیر خود با دو نشریه غربی گفته بود که ناتو در شرایط فعلی منسوخ است، این ائتلاف برای سال ها پیش طراحی شده و مسئله مقابله با تروریسم در آن در نظر گرفته نشده است. وی همچنین به اعضای ناتو این انتقاد را وارد کرده بود که خیلی کم در بر دوش گرفتن بارهای مالی این ائتلاف مشارکت می کنند.

مرکل نیز در واکنش به سخنان اخیر ترامپ از کشورهای اروپایی خواست تحت تاثیر این انتقادها از رویکرد خود برنگردند و تاکید کرد که ما اروپاییان خود سرنوشتمان را در دست داریم.

اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان هم از نگرانی ائتلاف نظامی ناتو درباره سخنان ترامپ سخن گفت.

معاون رئیس پارلمان اروپا هم سخنان ترامپ را مبهم و کمتر منطقی ارزیابی کرد و در عین حال تاکید کرد که هنوز زود است درباره سیاست های رئیس جمهور آِینده ایالات متحده جشن بگیریم یا آن را محکوم کنیم. با این حال عهده داری مسئولیت بیشتر در ائتلاف نظامی ناتو در انتظار آلمان و اتحادیه اروپا است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...