نسخه چاپی

انتقاد لاریجانی از ترامپ

محمد جواد لاریجانی در دیدار با عراقچی از رویكرد رئیس جمهور جدید آمریكا و سخنان وی در خصوص شكنجه در بازجویی‌ها، اخراج رنگین‌پوستان و تفتیش عقاید در مرزهای این كشور انتقاد كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدجواد لاریجانی در حاشیه نشست کمیته هماهنگی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه که با حضور عراقچی معاون وزیرامور خارجه برگزار شد اظهار کرد: در این جلسه مرور دقیقی از شرایط تهاجمات حقوق بشری علیه ایران در شرایط فعلی انجام شد. همچنین فرصت‌هایی که در مقابل این تهاجمات وجود دارد و سیاست‌های موجود و زمینه های ابتکارات جدید مطرح شد.

وی درباره شرایط فعلی بحرین گفت: آنچه در بحرین می‌گذرد یک فاجعه انسانی است و جنایات بسیار سنگینی علیه بشریت در حال رخ دادن است.

لاریجانی تصریح کرد: مردم مظلوم بحرین می‌گویند که ما فقط یک رأی می‌خواهیم تا با آن نظام خود را شکل دهیم. با این حال دولت بحرین از مردم خود رأی دادن را دریغ کرده است.از همه اینها زشت تر دفاع صریح دولت انگلیس و آمریکا است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: این دفاع با حمایت‌های مالی وسیع و تسلیحاتی همراه شده است. محکومیت جنایات رخ داده در بحرین باید شامل دولت انگلیس و عربستان و آمریکا شود.

لاریجانی در رابطه با تهاجمات ضد حقوق بشری علیه ایران گفت: تهاجمات حقوق بشری علیه ایران از روز اول تولد این نظام همراه بوده است. تا به حال پنج گزارش ویژه کشوری برای ایران تعیین شده است و ما انواع قطعنامه ها را علیه خود داشتیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه امروز بزرگترین دموکراسی در غرب آسیا مربوط به ایران است، اظهار داشت: این برای کشورهای غربی بسیار گران تمام شده است چرا که آنها دنبال دیکتاتورهایی هستند که به اسم سکولار و لیبرالیسم در منطقه حکومت می‌کنند.

وی افزود: آمریکا که مدعی لیبرالیسم است به حدی رسیده‌ که کسی که کاندیدای ریاست‌جمهوری آن کشور می‌شود در تبلیعات خود اعلام کرده است که من رنگین پوست‌ها را بیرون می‌کنم. در مرزها تفتیش عقاید می‌کنم و مسلمان‌ها را به آمریکا راه نمی‌دهم و در بازجویی‌ها باید شکنجه باشد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...