نسخه چاپی

ایجاد خط اعتباری جدید برای صادرات كالا به سوریه

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: یك خط اعتباری به سوریه داده شده كه تجار می‌توانند با استفاده از آن كالا و خدمات خود را به سوریه صادر كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست‌خبری مشترک با نخست‌وزیر سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه پس از پیروزی انقلاب اسلامی روابط بسیار خوب و مستحکمی در زمینه های مختلف داشته اند که بنیان گذار این رابطه امام خمینی (ره) و مرحوم حافظ اسد بودند.

وی خاطرنشان کرد: دولت و ملت سوریه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی صدام علیه ملت ایران، در کنار دولت و ملت ایران بودند و امروز که سوریه مدتی است به تحریک برخی کشورهای غربی و منطقه با تروریست هایی روبرو است که جز خشونت و کشتار راه دیگری نمی شناسند، جمهوری اسلامی ایران نیز از ملت و دولت قانونی سوریه حمایت کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور پیروزی‌های اخیر سوریه در حلب و دیگر مناطق درگیر در این کشور را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت و افزود: ضرورت دارد برای حفظ دستاوردهای حاصل شده میدانی و سیاسی و نیز برای همکاری در زمینه بازسازی سوریه، تهران و دمشق هماهنگی ها و مشورت های خود را افزایش دهند.

جهانگیری ادامه داد: سفر نخست وزیر سوریه به تهران نیز در همین زمینه انجام شده تا علاوه بر افزایش هماهنگی ها و مشورت های سیاسی دور جدیدی از روابط و همکاری های اقتصادی میان دو کشور آغاز شود.

وی با اشاره به امضای پنج سند همکاری میان دو کشور، گفت: بخش خصوصی ایران و شرکت‌های فعال که سابقه کار در سوریه را دارند می‌توانند در شرایط جدید بوجود آمده، فعالیت خود را در سوریه مجدداً آغاز کنند و یک خط اعتباری به سوریه داده شده که تجار می‌توانند با استفاده از آن کالا و خدمات خود را به سوریه صادر نمایند.

نخست‌وزیر سوریه نیز در این نشست‌خبری مشترک با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به ملت ایران، به رابطه تاریخی و دیرین جمهوری اسلامی ایران و سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: رابطه ممتازی از گذشته میان دو کشور وجود دارد که بنیان‌گذار این رابطه امام‌خمینی(ره) و مرحوم حافظ اسد بودند و امروز نیز مقام معظم رهبری، بشار اسد و دکتر روحانی ادامه دهنده این راه هستند.

عماد خمیس با بیان اینکه جنگ کنونی سوریه که موجب ویرانی‌های فراوانی شده است، با پیروزی‌هایی نیز همراه بوده گفت: این پیروزی‌ها مدیون و مرهون رشادت‌ها و ایستادگی ملت سوریه، جان فشانی ارتش و حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران است.

نخست‌وزیر سوریه ادامه داد: تروریسمی که امروز همه زیرساخت‌های سوریه را ویران کرده است امنیت منطقه را نیز به خطر انداخته و قصد دارد جهان را با مخاطره روبرو کند و ایران و سوریه هر دو در یک سنگر در مقابله با تروریسم قرار دارد.

عماد خمیس اظهار داشت: ما به جایگاه ویژه و ممتاز جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و جهانی و سیاست‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی که این کشور اجرا می‌کند باور داریم.

۱۳۹۵/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...