نسخه چاپی

محمد سقایی در گفتگو با نما:

به رغم شعارهای دولت، مردم آثار بهبود در معیشت خود را ندیدند

عکس خبري -به رغم شعارهاي دولت، مردم آثار بهبود در معيشت خود را نديدند

نماینده ادوار مجلس، گفت: وزارت مسكن و شهرسازی قرار بود منازل استیجاری در اختیار افراد كم درآمد قرار دهد تا بخشی از هزینه های معیشتی آنان كاسته شود كه در حد شعار ماند.


محمد سقایی؛ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام مرکز آمار ایران در خصوص تفاوت 68 درصدی بین معیشت و میزان درآمد افراد به نما گفت: متاسفانه در همه ادوار بین درآمد حقوق بگیرهای بالا و پایین جامعه اختلاف فاحشی وجود داشته است و با گذشت زمان بیشتر شده است.
وی ادامه داد: در هدفمندی یارانه همه صاحب نظران به این اعتقاد رسیدند، که به افراد با درآمدهای پایین و یا تحت پوشش کمیته امداد و... کمک شود و هدف قانون گذار از تصویب چنین قانونی کمک به افراد نیازمند و رونق تولید بود هر چه تولید را افزایش دهیم درآمدهای حاصل از رونق تولید رشد پیدا کرده و بیکاری کاهش می یابد، در قانون پیش بینی شد که بخشی از درآمد هدفمندی ها را به خانوار و بخشی دیگر را برای حمایت از تولید پیش اختصاص دهند.
نماینده ادوار مجلس با اظهار تاسف از اینکه در دولت قانون هدفمندی یارانه ها به درستی اجرایی نشد خاطر نشان کرد: به همه اقشار مردم بر خلاف قانون هدفمندی یارانه پرداخت می شود و همه درآمد حاصله به مردم باز می گردد، چون قانون درست اجرا نشد و سهم صنایع، تولید و کشاورزی پرداخت نگردید، در نتیجه نرخ بیکاری افزایش یافت.
سقایی دولت را در اجرایی کردن قانون حمایت از تولید ناتوان ارزیابی کرد و ادامه داد: واردات اجناسی که امکان تولید در داخل کشور را دارد ضربه دیگر به تولید داخلی است و دولت جز شعار کار دیگر نکرده است.
نماینده ادوار مجلس کاهش تولیدات کارخانه ها را عامل کاهش دستمزد کارگران دانست و تصریح کرد: وزارت مسکن و شهرسازی قرار بود منازل استیجاری در اختیار افراد کم درآمد قرار دهد تا بخشی از هزینه های معیشتی آنان کاسته شود اما در حد شعار ماند و اجرایی نشد.
نماینده ادوار مجلس وضعیت شهرکهای صنعتی را در کشور وخیم ارزیابی کرد و راه حل آن را حمایت از خصوصی سازی و نظارت بر آن دانست و تاکید کرد: اگر بخشهای اقتصادی در دست دولت بماند محصول تولیدی گران عرضه می شود و اجرای اصل 44 قانون اساسی طبق فرمایش مقام معظم رهبری که واگذاری صنایع و کارخانجات به بخش خصوصی از طریق بورس و فرا بورس،بود انجام نشد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...