نسخه چاپی

مولاوردی طرح عقیم‌سازی كارتن‌خواب‌ها را تكذیب كرد

معاون رئیس جمهور با تكذیب خبر عقیم‌سازی كارتن‌خواب‌ها گفت: دولت برنامه‌ای در این خصوص ندارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، شهین‌دخت مولاوردی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از نخستین پارک بانوان شهر یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای سومین بار به این استان و شهر یاسوج سفر می‌کنم، گفت: سفر به شهر یاسوج در راستای دیدار با زنان و آشنایی با مشکلات این قشر از جامعه است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اجرای چند برنامه ملی در این استان بیان کرد: انجام این سفرها برای بررسی زمینه‌ها و ظرفیت‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به مردم است.

وی بیان کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از نخستین پارک بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم که با توضیحات ارائه شده فاز اول این پارک حداقل استانداردها را دارد و قرار است توسعه پیدا کند و به حداکثر استانداردها برسد.

این مقام دولتی از اختصاص اعتبار 3 میلیارد و 100 میلیون تومانی برای احداث و تجهیز پارک بانوان خبر داد و عنوان کرد: این اعتبار برای 31 استان کشور در نظر گرفته شده و برای احداث و همچنین تجهیز پارک‌ها در استان‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی به سایر برنامه‌های اجرا شده در حوزه زنان و خانواده اشاره کرد و افزود: با صندوق کارآفرینی امید تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید و مبلغ 20 میلیارد تومان برای حمایت از زنان کارآفرین سرپرست خانوار و دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی در نظر گرفته شده که شیوه‌نامه این تفاهم‌نامه در 31 استان تدوین شده و قرار است اجرایی شود.

مولاوردی به برنامه‌های ماه‌های پایانی عمر دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در پایان سال 95 و همچنین ماه‌های پایانی عمر دولت تدبیر و امید هستیم تلاش می‌کنیم پروژه‌هایی که در دستور کار است را جمع‌بندی کنیم و طرح‌های را که قابلیت اجرای به صورت ملی دارند ظرف یک دو ماه آینده به اجرا درآوریم.

وی با بیان اینکه فاز دوم طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده را اجرا خواهیم کرد، افزود: به‌زودی دوره مهارت‌افزایی زنان مدیر به ویژه در این استان اجرا می‌شود، ضمن اینکه لوایحی به مجلس ارسال شده و اسناد راهبردی در حال تدوین است که شامل کل زنان ایران می‌شود.

وی در پاسخ به تعداد پارک‌های بانوان در کشور گفت: یکی از مطالبات جدی زنان در تمام سفرهای که داریم ایجاد مکان‌های ورزشی، فرهنگی و تفریحی است و هنوز جمعیت زنان با تعداد پارک‌ها همخوانی ندارد.

این مقام دولتی افزود: در برنامه ششم حکمی که پیشنهاد شده براساس سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه زنان و خانواده و سیاست کلی جمعیت است که یکی از بندهای آن به تقویت نهاد خانواده، جایگاه زن در آن، استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه زمینه‌ها اشاره شده است.

وی در پاسخ به طرح عقیم‌سازی کارتن‌خواب‌ها و گور خواب‌ها گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنیم چرا که از مصاحبه من برداشت نادرستی شد، از من پرسیده شد آیا دولت برنامه‌ای در این خصوص دارد، گفتم برنامه‌ای در این خصوص ندارد و اگر قرار است چنین برنامه‌ای اجرا شود توسط وزارت بهداشت و با بررسی کارشناسی صورت می‌گیرد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...