نسخه چاپی

حسن بهرام نیا در گفتگو با نما:

حواشی خصوصی‌سازی پالایشگاه نفت كرمانشاه ادامه دارد/ واگذاری یا چوب حراج؟/ قیمت فروش‌رفته بسیار كمتر از قیمت واقعی است

عکس خبري -حواشي خصوصي‌سازي پالايشگاه نفت کرمانشاه ادامه دارد/ واگذاري يا چوب حراج؟/ قيمت فروش‌رفته بسيار کمتر از قيمت واقعي است

قیمت كارشناسی و قیمتی كه به متقاضی در جهت فروش اعلام شده است فاصله بسیار وجود دارد و قیمت واقعی مطرح نشده است.

حسن بهرام نیا، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم نهاوند در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، با اشاره به بازدیدش از پالایشگاه نفت کرمانشاه در آستانه واگذاری به بخش خصوصی، گفت: با توجه به اسناد و مدارکی که در راستای فروش پالایشگاه نفت کرمانشاه بر اساس اصل 44 به دست نمایندگان مجلس رسیده بود و نمایندگان و مردم نسبت به این واگذاری معترض بودند از این پالایشگاه بازدید به عمل آوردیم.
وی در ادامه افزود: در زمان حضور در پالایشگاه از همه نقاط این واحد از جمله انبار، مستغلات و مستحصلات بازدید بعمل آوردیم قطعات تماما مختص به پالایشگاه بودند و حتی از ماشین آلات حاضر در پالایشگاه نیز دیدن بعمل آمد.
بهرام نیا ادامه داد: قیمت کارشناسی و قیمتی که به متقاضی در جهت فروش اعلام شده است فاصله بسیار وجود دارد و قیمت واقعی مطرح نشده است.
عضو کمیسیون انرژی در مجلس به اختلاف زیاد قیمت اصلی با فروش اشاره کرد و بیان داشت: برخی از مواردی که می بایست بوسیله کارشناسان در رابطه با پالایشگاه مورد ارزیابی قرار می گرفته از دید کارشناسان مخفی مانده و مورد ارزیابی قرار نگرفته است.
رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس به برخی از مواد قانون مناقصه اشاره کرد و گفت: طبق قانون مناقصه خریدار باید داری شرط و شروطی از جمله اهلیت، و سابقه فعالیت چندین ساله حداقل 4 تا پنج سال در زمینه پتروشیمی و نفتی داشته باشد، اما متاسفانه خریدار فاقد این شروط بوده است.
نماینده مردم نهاوند در خانه ملت با بیان این مطلب که گزارش نهایی بازدید از پالایشگاه طی چند روز آینده به کمیسیون ارائه خواهد شد، یاداور شد: آنچه که از شواهد قرائن و حضور میدانی و بررسی اسناد و مدارک مناقصه و کارشناسی احصاء و رصد شده مشاهده می شود این است که اختلاف قابل توجهی بین نرخ قیمت گذاری شده و با نرخ واقعی وجود دارد.
وی در ادامه افزود: طی برآوردی صورت گرفته است قیمت پالایشگاه که 1300 میلیارد تومان بوده که 700 ملیارد تومان پالایشگاه بدهی دارد از این رو خالص دارای پالایشگاه نفت کرمانشاه 600 میلیارد تومان است که از این میزان 40 درصد سهام این پالایشگاه مربوط به سهام عدالت می باشد 60 درصد مابقی که می شود 360 میلیارد تومان قیمت واقعی پالایشگاه است که به خریدار بیان شده 10 درصد آن را نقد و مابقی هزینه را در قالب تسهیلات خریدار پرداخت کند.
بهرام نیا ادامه داد: شواهد و قرائن گویای این است که تخفیف های خوشبینانه به خریدار داده شده است و جا دارد تا تحقیق و تفحص از دستگاههایی که اموال مردم را به فروش می گذارند، صورت گیرد.
رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی در خاتمه بیان داشت: آنچه که در بررسی ها به آن می رسیم این است که قیمت داده شده قیمت واقعی نیست و با قیمت واقعی خیلی تفاوت دارد.

۱۳۹۵/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...