نسخه چاپی

ابطحی در گفتگو با نما مطرح كرد:

دولت از شفاف سازی قرار دادهای بین المللی هراس دارد / همه قردادهای مهم دولت بعد از برجام با فرانسه محرمانه بود!

عکس خبري -دولت از شفاف سازي قرار دادهاي بين المللي هراس دارد / همه قردادهاي مهم دولت بعد از برجام با فرانسه محرمانه بود!

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: نمی دانم چه اصراری است ایران درصدد این هست كه به فرانسه كمك كند در حالی كه این كشور در برجام نقش پلیس بد را در مقابل ایران بازی كرد و برای ایران در طول برجام مشكلاتی را بوجود آورد.

محمد جواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم خمینی شهر در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به قرار دادهای وزارت صنعت و معدن با شرکت پژو، گفت: کدام قرار دادها محرمانه نیست که قرار داد با شرکت پژو محرمانه منعقد شده است؟
وی در ادامه افزود: دولت مدعی شفافیت و شعارهای خود را بر مبنای صداقت و راستگویی داده است نباید از ملت خود وحشت داشته باشند و از آنها فاصله بگیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر این مطلب که در انعقاد قراردادها قطعا کاسه ای زیر نیم کاسه هست که دولت نمی خواهد قراردادهای منعقده شده با شرکت های دیگر را برای مردم و نمایندگان آنها علنی کند، ادامه داد: دولتمردان و مردم فرانسه از تمام جزییات قرار داد اطلاع دارند و زمانی که فرانسه از اخبار مطلع باشند قطعا اسرائیل و آمریکا نیز می دانند و وقتی ما نمی دانیم به معنای این می باشد که دولت ایران امتیازاتی را داده اند و امتیازات داده شده برخلاف قانون اساسی است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت با بیان این مطلب که فرانسه به دنبال ایجاد بازار کار برای بیکاران خود در کشورهای دیگر است، اظهار داشت: نمی دانم چه اصراری است ایران درصدد این هست که به فرانسه کمک کند در حالی که این کشور در برجام نقش پلیس بد را در مقابل ایران بازی کرد و برای ایران در طول برجام مشکلاتی را بوجود آورد.
ابطحی در رابطه به پاسخ مسئولین دولت به نمایندگان در مورد قرار دادهای منعقد شده میان دولت ایران و کشورهای خارجی، گفت: چرا در این دوره شاهد افزایش میزان تحقیق و تفحص استیضاح وسوال در مجلس نسبت به گذشته هستیم؟ دلیلش این است مسئولین به نمایندگان پاسخ نمی دهد در حالی که نمایندگان نمی خواهند با اجرای تحقیق و تفحض و استیضاح کرد برای مجلس هزینه درست کنند.
عضو کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر این مطلب که شخص رئیس جمهور می بایست پاسخگو رفتار مسئولین خود به نمایندگان باشد، گفت: تاکنون روحانی به هیچ سوال نمایندگان پاسخ نداده اند و تنها با دهن کجی و دادن القابی همچون بزدل و ترسو به سوالات وکلای ملت جواب داده است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت با بیان این مطلب که دولت تدبیر و امید مزد تحریم ها و سختگیرانه کشور فرانسه نسبت به ایران را با منعقد کردن قراردادهای محرمانه پرداخت می کندف تصریح کرد: این نوع رفتار رئیس دولت و مسئولین این دولت همانند استیضاح کردن وزرا می ماند چراکه وقتی وزیری در زمان استیضاح امتیازاتی به نمایندگان می دهد نمایندگان تشویق می شوند تا به جرگه استیضاح کنندگان وزیر بپویندند.

۱۳۹۵/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...