نسخه چاپی

احمدی لاشكی در گفتگو با نما:

آموزش و پرورش به أمان خدا رها شُده است/ كسری بودجه آموزش و پرورش 13هزار میلیارد تومان است

عکس خبري -آموزش و پرورش به أمان خدا رها شُده است/ کسري بودجه آموزش و پرورش 13هزار ميليارد تومان است

عضو كمیسیون آموزش و پرورش گفت: آموزش پرورش با چهار هزار میلیارد كسری بودجه مواجه نیست بلكه رقم آن بسیار بیشتر از 4 هزار میلیارد است.

قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نماینده مردم نوشهر و کلاردشت، در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به کسری بودجه آموزش و پرورش در سال جاری، گفت: آموزش پرورش با چهار هزار میلیارد کسری بودجه مواجه نیست بلکه رقم آن بسیار بیشتر از 4 هزار میلیارد است.
وی در ادامه افزود: کسری 4 هزار میلیارد آموزش و پرورش را باید با 7 هزار و 800 میلیارد و احتساب 5 هزار میلیارد که پاداش معلمان در سال 95 است با توجه به این که به سال 96 نزدیک می شویم و هنوز پرداخت نشده است می شود 13 هزار میلیارد وزارت آموزش و پرورش با کسری بودجه مواجه است که با این وضعیت باید فاتحه آموزش و پروروش را بخوانیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه یادآور شد: نابسامان بودن آموزش و پرورش از یک سو و کمبودها مالی از سوی دیگر می طلبد که اصحاب رسانه پای کار حاضر شوند و به وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش کمک کنند.
وی در ادامه بیان کرد: اصحاب رسانه می بایست با پیگیری های خود هشدارهای لازم را جهت هوشیاری دولت و مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش بدهند تا آنها نیز قوانینی را به نفع آموزش و پرورش در مجلس تدوین و تصویب کنند.
احمدی لاشکی تصریح کرد: معتقدم باید دولت و نمایندگان مجلس دست به دست هم دهند تا حداقل موجودی آموزش و پرورش را هم که در اختیار این وزرات خانه است از آن گرفته نشود.
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت به اختصاص یک درصد یک دوازدهم از محل هزینه های شرکت های سود ده به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: از این محل 3 هزار و 710 میلیارد تومان عاید آموزش و پروروش می شود که می توانیم با میزان درآمد حقوق حق تدریسی هایی که از اسفند 94 تا الان پولی دریافت نکرده اند و مصحح های اوراق امتحانی و حق مأموریت معلمان را پوشش دهند.
وی بیان داشت: دولت ضرورت دارد تا در جهت پرداخت پاداش معلمان منابع جدیدی را برای سال 96 در نظر گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس ادامه داد: متاسفانه از عملکرد چندین سال اخیر آموزش و پرورش نمایندگان راضی نیستند چراکه وقتی دانش آموزان بیرون از مدرسه را مشاهده می کنیم خواهیم دید وضعیت آموزش و پرورش به شکلی است.
احمدی لاشکی گفت: اگر امروز فریاد می زنیم که باید فرزندانمان و آینده سازان داشته باشند اگر آموزش و پرورش مان بدرستی رفتار نکند و عملکرد مناسبی نداشته باشد فریادهایمان در حد فریاد باقی خواهد ماند.
وی در خاتمه بیان کرد: نمایندگان به دنبال این هستند که وضعیت آموزش و پرورش را به حالت قبل بازگردانند تا دغدغه های این وزرات خانه و معلمان کمتر شود.

۱۳۹۵/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...