نسخه چاپی

عبدالله ویسی در گفت و گو بانما:

از هواداران واقعی تیم سپاهان عذرخواهی می‌كنم

عکس خبري -از هواداران واقعي تيم سپاهان عذرخواهي مي‌کنم

ما از تیم ته جدولی ماشین‌سازی تبریز باختیم. من از هواداران واقعی تیم سپاهان عذرخواهی می‌كنم. كسانی كه از باخت ما اذیت می‌شوند ولی باز هم صبورانه پشت تیم خود را خالی نمی كنند. این جذابیت فوتبال است كه نمی توانی از پیش تیمی را برنده بدانی و ممكن است یك تیم ته جدولی صدرنشین را شكست دهد.

سپاهان در روزی که انتظار می‌رفت برابر ماشین‌سازی روز آسانی را پشت‌سر بگذارد شکست سنگینی را متحمل شد تا ضمن اینکه شاگردان فرهاد کاظمی را از بحران خارج و به بقا در لیگ برتر امیدوار کند، وارد چالش شدیدی شود. چالشی که بیش از هر کس متوجه عبدالله ویسی مربی تیم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر شد.


درباره باخت به ماشین سازی کمی بگویید؟

ما از تیم ته جدولی ماشین‌سازی تبریز باختیم. من از هواداران واقعی تیم سپاهان عذرخواهی می‌کنم. کسانی که از باخت ما اذیت می‌شوند ولی باز هم صبورانه پشت تیم خود را خالی نمی کنند. این جذابیت فوتبال است که نمی توانی از پیش تیمی را برنده بدانی و ممکن است یک تیم ته جدولی صدرنشین را شکست دهد.


 این بازی حاشیه های فراوانی داشت و تماشاگران علیه نیمکت شعارهایی می دادند؟
 به هوادارانی که به خانواده بازیکنان و من فحاشی کردند می‌گویم که لایق آن فحش‌ها خودشان بودند. تعداد این هواداران ۷۰-۸۰ نفر بودند که اندازه دفتردار دکتر سبحانی سواد ندارند ولی به او فحش می‌دهند و این درحالی است که اگر سبحانی نبود ورزشگاه نقش جهان افتتاح نشده بود. کانون هواداران سپاهان قبل از فصل از من پول خواست. من این کار را نکردم و می‌دانم از هفته قبل از برخی مربیان بدون تیم پول گرفتند تا به خانواده و من و بازیکنانم فحش بدهند. از من خواسته‌اند که تیم را جوان کنم. این هم تاوان این مسئله است. نمی‌خواهم باخت را توجیه کنم. به من گفتند تیم پارسال که ۳۱ ساله بود را جوان کنم. تیم جوان است و تا زمانی که تعداد اندک هواداران به بازیکنان و مربی فحاشی می‌کنند، بازیکن نمی‌تواند بازی کند.


 این حواشی را که می گویید چه کسانی ایجاد کرده اند؟

من در راستای جوان‌گرایی سالی که در فولاد خوزستان مربی بودم، توانستیم تیم را قهرمان کنیم. در صبا بعد از جوانگرایی آسیایی شدیم و در استقلال خوزستان هم در نهایت قهرمان شدیم. برای من قابل قبول است که هواداران سپاهان شعار حیا کن رها کن بدهند و این شعار روی سر من جای دارد ولی اینکه به ناموسم فحاشی کنند قابل احترام نیست و اصلا آن را نمی‌پذیرم. در ۹ بازی اخیر دو باخت داده‌ایم. ما روند خوبی داشتیم و هفت هفته روند صعودی را پشت سر گذاشتیم ولی حواشی باعث شد تا مشکل پیش بیاید. حواشی را کسانی ایجاد می‌کنند که منافعشان در خطر است.


 چه راه‌حلی برای جلوگیری از حواشی دارد؟

سپاهان بزرگتر دارد و آنها باید تصمیم بگیرند. منافع برخی‌ها به خطر افتاده و چون من نمی‌گذارم به منافعشان برسند، برای تیم حاشیه درست می‌کنند. اگر سپاهان بخواهد مرا اخراج کند، یک ریال هم نمی‌گیرم. اگر نمی‌روم برای مسائل مالی نیست چون اگر باشگاه بخواهد من بروم، بدون گرفتن پول از این تیم می‌روم.


 بعد از قهرمانی شما در استقلال خوزستان و حضور در سپاهان که تیم بزرگی است، انتظارات از شما بالا رفت. آیا این انتظارات را به جا می دانید و آیا کارنامه خود را خوب می دانید؟

اگر از من قهرمانی می خواستند تیمی می بستم که 10 تا ملی پوش داشته باشد. از من تیم جوان و آینده دار خواستند. پارسال تیم یازدهم شد، الان پنجم هستیم و 10 بازی دیگر هم داریم. همانطور که کارشناسان گفته اند تیم ما چشم انداز بسیار زیبایی دارد و مطمئنا مقام تیم ما بالاتر خواهد بود. مسئولین و مردم ما راحمایت کنند و احتمال بالای 80 درصد به بالا آسیایی خواهیم شد و بین 4 تیم بالای جدول خواهیم بود.


 به نظر شما چرا نیمکت مربیگری در ایران این قدر لرزان است؟

نوک پیکان و سپر بلا در هر تیمی سرمربی است ولی متاسفانه تفکرات ناصحیح در تیم ها و دست های پشت پرده تعیین کننده است. شما ببینید فرگوسن و ونگر در تیم های خود سال ها اتفاقات زیبایی را رقم می زنند ولی در ایران دلال بازی نمی گذارد این اتفاقات رقم بخورد.


۱۳۹۵/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...