نسخه چاپی

گزارش اختصاصی نما از نخستین سالگرد فرج الله سلحشور:

سلحشور بنیانگذاران سینمای قرآنی بود/پیش تولید پروژه نیمه تمام حضرت موسی (ع) از سال آینده

عکس خبري -سلحشور بنيانگذاران سينماي قرآني بود/پيش توليد پروژه نيمه تمام حضرت موسي (ع) از سال آينده

مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت:متاسفانه علی رغم گذشت سالها از پیروزی انقلاب اسلامی ، به مانند سلحشور در سینمای كشور كمتر دیده شده است.

به گزارش نما ، محمد حسین نیرومند مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار نما گفت:باید اهتمام جدی از سوی مسولین فرهنگی کشور انجام گیرد تا نیروهایی که هم ویژگی هنرمندانه دارند وهم از باورهای اعتقادی برخوردارند شناسایی و امکانات در اختیار آنها قرار گیرد تا دراین عرصه فیلمسازی کنند.
وی افزود: البته افرادی که از چنین توانمندی هایی برخوردار هستند در کشور وجود دارند ولی زنده یاد سلحشور را خیلی باور داشتند من فکر می کنم افرادی هستند که شاید توانمندی های آنها در سطح سلحشور نباشد ولی کیفیت فنی آنها قابل قبول است.
این کارشناس فرهنگی با ذکر خاطره ای از فرزند مرحوم فرج الله سلحشور تصریح کرد:فرزند مرحوم سلحشور عنوان می کرد که چند سال پیش به همراه پدر خدمت یکی از استادان برجسته اخلاق رسیدیم پدر رو به استاد گفتند که ما می خواهیم با ساختن فیلم و سریال جامعه را بسازیم و اصلاح کنیم ، در جواب ، آن استاد اخلاق به پدرم گفتند که نمی خواهد جامعه را بسازی ابتدا خودت را بساز بعد از این گفته حال پدر به طور کلی منقلب شد به گونه ای بعد از آن نماز شب خود را هیچ گاه ترک نکرد.
نیرومند افزود:از این جهت این موضوع را مطرح کردم که اگر فیلم ها و سریال های آقای سلحشور تاثیر گذار بر روی مخاطب بود به دلیل است که اول روی خودش کار کرده بود و بعد ساختن فیلم شاید مهمترین ویژگی ایشان به لحاظ تاثیر گذاری همین خود سازی مرحوم سلحشور بود .
جمال شورجه از کارگردانان سینمای دفاع مقدس هم در خصوص ویژگی فیلمسازی سلحشور کارگردان برجسته و متعهد کشور گفت:زنده یاد سلحشور را باید بنیانگذار آثار قرآنی دانست یعنی آثاری که برگرفته از کلام خدا و داستان های قرآن و حکمت ها و پندهای و عبرت های قرآنی بود.قصه هایی که در واقع برای تمامی دوره های بشری مفید بوده است.
وی افزود:سلحشور از چندین سال پیش شروع به ساخت آثاری کرد که مضمون قرآنی داشت از اصحاب کهف ، ایوب پیامبر ، بازی در توبه نصوح و نقش آفرینی در فیلم به یاد ماندنی و دفاع مقدسی پرواز در شب گرفته تا سریال فاخر یوسف پیامبر که اثر گذاری جهانی و بین المللی داشت.سلحشور را به واقع می توان بنیانگذارا سینمای قرآنی دانست.
این کارگردان سینمای ایران در خصوص آخرین وضعیت ساخت پروژه حضرت موسی (ع) به خبرنگار نما گفت:میراث ساخت این مجموعه به بنده حقیر واگذار شده است که در حال پیگیری این پروژه هستم تا آن را به مرحله تولید برسانم البته ناگفته نماند که تمام کار این پروژه را خود انجام دادند یعنی نگارش فیلمنامه که بخش عظیمی از این کار بود را در 72 قسمت به رشته تحریر در آوردند.
به هر حال امیدوارم که با دعای خیر مردم بتوانم این مسوولیت سنگینی که به واگذار شده است را به سرانجام برسانم.
جمال شورجه اظهار داشت:در حال حاضر منتظر مهیا شدن شرایطی هستیم تا بتوانیم این کار سنگین را که درواقع پروژه ای فرامرزی است را با تامین مالی و قرار دادن ردیف بودجه حل کنیم.البته در این میان یک مقدار همت از سوی مسولین ذیربط نقش در تولید فیلم و سریال نیاز است این کار پیشرفت داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قرنی در این مراسم طی سخنانی گفت: مرگ مسئله است که انسان دیر یا زود آن را درک می‌کند و انسانها در رو به رو شدن با آن مساوی نیستند. برخی از مرگ می‌ترسند و برخی دیگر آن را با آغوش آن را می‌پذیرند. برخی از بزرگان با استقبال به سوی مرگ می‌روند و مرحوم فرج الله سلحشور آنگونه بود.
وی با اشاره به این که مرحوم سلحشور خدا ترس بود گفت:مرحوم سلحشور در تمام کارهایش خدا را در نظر می‌گرفت، حتی در لحظه لحظه سریال یوسف پیامبر با وضو حضور پیدا می‌کرد. فیلم هنر است، بازیگری هنر است، اما پشتوانه می‌خواهد و هر کسی ذره‌ای از پشنوانه قرآنی در کار خود استفاده کند همواره موفق خواهد بود. آن زمان است که هنر او باقی می‌ماند و باعث باقی الصالحات می‌شود.
گفتنی است که مراسم نخستین سالگرد فرج الله سلحشور کارگردان متعهد و انقلابی کشور در آستان مقدس امامزاده سید جعفر و حمیده خاتون واقع در باغ فیض برگزارشد.
در این مراسم متن پیام امام خامنه‌ای به مناسبت درگذشت فرج‌الله سلحشور بازخوانی شد و مرتضی طاهری به مناسبت اولین سال درگذشت مرحوم سلحشور به مرثیه‌سرایی پرداخت.
تعدادی زیادی از مردم و اهالی سینما هم در این مراسم حضور داشتند در پایان هم دوستداران آن مرحوم در کنار مزار این هنرمند فقید حاضر و با قرائت فاتحه یاد و خاطره وی را گرامی داشتند. مرحوم سلحشور اسفند ماه 94 پس از تحمل یک دوره بیماری در سن 63 سالگی دار فانی را وداع گفت .

۱۳۹۵/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...