نسخه چاپی

رئیس كمیته فرهنگی ششمین اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در گفتگو با نما :

بیانات رهبر انقلاب سرلوحه مبارزان فلسطینی / اعتراض شدید شركت كنندگان در كنفرانس به انتقال سفارت امریكا به مسجد الاقصی

عکس خبري -بيانات رهبر انقلاب سرلوحه مبارزان فلسطيني  / اعتراض شديد شرکت کنندگان در کنفرانس به انتقال سفارت امريکا به مسجد الاقصي

حجت الاسلام امرودی گفت :این حضور چشمگیر و سخنرانی های پر محتوا بر علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش به ویژه آمریكا و رییس جمهور فعلی آن ، باعث شد كه این همایش با شور و حرارت بیشتر و تصمیم های قاطع تر و بیانه ی قدرتمند تری همراه شود .

حجت الاسلام امرودی رئیس کمیته فرهنگی ششمین اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار نما درباره نشست با سازمان های مردم نهاد و نهادهای غیردولتی حامی مقاومت فلسطین در محل اجلاس سران در تهران گفت : سازمان های غیر دولتی و مردم نهاد ، در راستای هم گرایی و هم هدف بودن و هم گویش بودن با مردم ستم دیده فلسطین و حمایت از آن ها ، یک جلسه یک روزه داشتند.
امرودی در مورد محوریت بحث های این جلسه گفت : از نکات مهم این جلسه می توان به اعتراض شدید شرکت کنندگان در کنفرانس به تصمیم امریکا برای انتقال سفارت خود ار تلاویو به مسجد الاقصی اشاره کرد که مورد مخالفت همه ی اعضا بود .
وی در ادامه بیان داشت : اکثر سخنرانان این همایش سعی کردند هم کیشی و این تمثلی که بین آپارتاید و نژاد پرستی و رژیم صهیونیستی و عملکردش بود را در سخنان خود مورد تاکید قرار دهند ،تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی از دیگر جمله مواردی بود که در این جلسات مورد بحث سخنرانان قرار گرفت .
وی تاکید کرد: از جمله اقداماتی دیگری که که در حاشیه این همایش انجام شد ، راهپیمایی در روز 29 بهمن ماه ، روز اهتزاز پرچم فلسطین روی خانه ی عنکبوت یا همان سفارت قدیم رژیم صهیونیستی بود که در آن بخشی از گروه های جهادی سخنرانی داشتند و مورد توجه همگان قرار گرفت .
وی افزود : نقطه ی عطف همایش بیانه ی این اجلاس بود که قرائت شد و در اختیار مردم گرفت و سمفونی هم تحت عنوان مقاومت توسط جناب آقای تفرشی ساخته شده بود که این سمفونی هم در مراسم اختتامیه به سمع و نظر تمام میهمانان رسید و در رسانه ها پخش شد .
حجت الاسلام امرودی در پاسخ به این سوال که از نظر روسای سازمان های مردم نهاد این اجلاس یکی از فعالترین اجلاس های چند سال اخیر در حوزه مردم فلسطین بوده ، گفت : در مقایسه با همایش های قبلی حضور چهل هیئت پارلمانی و حضور ممتاز از هشتاد کشور که به نوعی نمایندگی از مردم خود را دارند و در کنار ان بیش از دویست مورد از سازمان های غیر دولتی که در سطح دنیا هستند شرکت کرده و جایگاه این همایش را ویژه و ممتاز کردند .
خیلی از تحلیلگران سیاسی گمان می بردند که شاید در این همایش کشور های کمتری شرکت کنند اما این حضور و این سخنرانی های پر محتوا که عمدتا بر علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش به ویژه آمریکا و رییس جمهور فعلی آن بود ، باعث آن شد که این همایش با شور و حرارت بیشتر و تصمیم های قاطع تر و بیانه ی قدرتمند تری همراه شود .
رئیس کمیته فرهنگی ششمین اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین اظهار داشت : گروه های فلسطینی حاضر در این کنفرانس هم به اتفاق هم عقیده بودند که بیانات مقام معظم رهبری با اجلاس های گذشته متفاوت بود و نه فقط برای کشور های دنیا بلکه برای خود جنبش های فلسطینی هم یک سر لوحه قرار گرفت ، برداشت این گروه های فلسطینی این بود که یک انرژی جدید و یک روح جدید در نهضت های مقاومت در سطح سرزمین های اشغالی و حامیان آن ها ایجاد خواهد شد .
حجت الاسلام امرودی بیان داشت : در این همایش هشتاد کشور دنیا حضور دارند و سخنان مقام معظم رهبری در سطح بین المللی بازتاب بسیار گسترده ای داشت .
وی با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر انقلاب در این اجلاس گفت : فراز های سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حقیقت ، بر سایر سخنان روسای مجالس سایر گروه هایی که در این همایش حضور داشتند تاثیر بسزایی داشت .
امرودی با اشاره به مهمترین اقدامات بخش فرهنگی اجلاس گفت : در روزهای گذشته زنگ مدارس کشورمان به نام فلسطین به صدا در آمد ، هم زمان با اتفاق هایی که در این اجلاس رقم خورد ، رسانه های مختلفی در سطح دنیا پیام هایی که هیئت های پارلمانی و نمایندگان مجالس دنیا و حامیان فلسطین داشتند به گوش جهانیان می رساندند ، و نشریات مختلفی در این همایش تهیه و توزیع شد .
نشریه ای که مخصوص ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بود و شامل همه ی سخنرانی ها یی که در این همایش صورت گرفته می شد در این اجلاس توزیع شد و هم زمان با این همایش ، شب شعری که در حوزه هنری برگزار شد که در آن شاعران از کشور های مختلف و با هفت زبان زنده دنیا شرکت کرده و اشعار خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ارائه کردند.
وی در مورد دیگر دستاورد های این همایش از تمبر فلسطین نام برد که در این اجلاس رونمایی شد و همچنین کتاب سخنرانی های مقام معظم رهبری که تا به امروز یعنی سال 1395 گردآوری شده و به دو زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده است ، رونمایی و در اختیار کلیه شرکت کنندگان در این کنفرانس قرار گرفت و در سایت های مختلف بار گذاری شد ، تا علاقه مندان بتوانند با مراجعه به سایت های مربوطه از آن استفاده کنند.

۱۳۹۵/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...