نسخه چاپی

محمود بهمنی در گفتگو با نما:

همه درآمد هدفمندی به حساب مردم واریز نمی‌شود/ دولت برنامه ای برای افزایش درآمدی هدفمندی یارانه ها ندارد

عکس خبري -همه درآمد هدفمندي به حساب مردم واريز نمي‌شود/  دولت برنامه اي براي افزايش درآمدي هدفمندي يارانه ها ندارد

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این كه آیا دولت برای درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها برنامه ریزی كرده است و نمایندگان از برنامه مطلع هستند؟ گفت: امیدواریم انجام شود و این بدان معنا است كه تاكنون این اتفاق از سوی دولت انجام نشده است.

قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در زمستان ۱۳۸۷ به صورت لایحه از سوی دولت نهم جمهوری اسلامی ایران ارائه شد و پس از مدت‌ها کش و قوس، با اعمال تغییراتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. این لایحه قسمتی از طرح تحول اقتصادی می‌باشد که دولت احمدی‌نژاد آن را مطرح کرد.

در آذر ۱۳۸۸، با بالاگرفتن اختلاف بین مجلس و دولت در خصوص نحوه در اختیار گرفتن درآمد ناشی از آزادسازی قیمت‌ها، این ماده به شورای نگهبان ارسال شد و با بررسی آن توسط این شورا، منابع مالی بوجود آمده در پی حذف یارانه‌های اجناس، می‌بایست در اختیار دولت قرار می‌گرفت.



در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۸۹، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران با حضور در تلویزیون دولتی ایران، آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را رسماً اعلام کرد. او گفت که از صبح روز ۲۸ آذر، حامل‌های انرژی، آب و نان در سراسر ایران با بهای جدید ارائه خواهند شد.

اما سوالی که این روزها مطرح می شود و آنچه که شبهه ایجاد کرده براین اساس است که حدود 77 تا 80 هزار میلیارد تومان از مردم از بابت افزایش قیمت ها پول گرفته می شود؛اما 35 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به خانوارها پرداخت می شود و 7 هزارمیلیاردتومان نیز به عنوان مالیات برارزش افزوده پرداخت می شود،پس بقیه منابع کجا است؟

محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصاد مجلس و نماینده مردم ساوجبلاغ در خانه ملت و عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در این رابطه گفت: این موضوع را نمایندگان در دست بررسی دارند و تا بدانند که منابع در کجا مصرف شده است و مصرف شدن منابع درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها چگونه بوده است.

وی د رادامه افزود: برای ما روشن واضح است که یارانه های ما کاهش پیدا کرده است زمانی 45 هزار یارانه می توان گفت بالا بود اما در زمان کنونی این رقم پایین است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب که رقم پرداختی یارانه در حال حاضر کاهش یافته است، گفت: امروز با افزایش قیمت حامل های انرژی درآمد هدفمندی یارانه ها بیشتر از گذشته است و میزان پرداختی و یارانه ها به مردم و تولید باید بالاتر رود.

نماینده مردم ساوجبلاغ در خانه ملت تصریح کرد: بر دولت واجب است تا برای درآمدی این منابع بدست آمده برنامه ریزی کند و این میزان را در تکمیل طرح های نیمه تمام و بدهی های خود هزینه کند.

وی در خاتمه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا دولت برای درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها برنامه ریزی کرده است و نمایندگان از برنامه مطلع هستند؟ گفت: امیدواریم انجام شود و این بدان معنا است که تاکنون این اتفاق از سوی دولت انجام نشده است.

۱۳۹۵/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...