نسخه چاپی

دبیر یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم 100 در گفتگو با نما :

جشنواره «فیلم 100» حركت خوبی برای كشف استعدادهاست

عکس خبري -جشنواره «فيلم 100» حركت خوبي براي كشف استعدادهاست

دبیر جشنواره فیلم های صد ثانیه ای گفت: فیلم های كوتاه در همه جای دنیا همواره مخاطبان خاص خود را دارد ، اساسا فیلم كوتاه 100 ثانیه ای از گونه های جذاب فیلم های سینمایی است كه فیلم باید حداكثر در 100 ثانیه ای پیام خود را به مخاطب برساند

علی قربانی دبیر جشنواره فیلم 100 در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار نما گفت:این دوره از جشنواره فیلم صد در بخش های مستند داستانی پویانمایی و مسابقه سینمای 100 ثانیه ای در حال برگزاری است.
وی با اشاره به محوریت آثار جشنواره فیلم 100 گفت:اخلاق و سبک ، فرهنگ کار ، اخلاق و اقتصاد مقاومتی از جمله مضمون آثار این دوره از جشنواره است.
قربانی در خصوص بخش بین الملل این دوره از جشنواره گفت: در بخش مسابقه بین‌الملل با عنوان «سینمای 100 ثانیه‌ای جهان» 59 اثر از 28 کشور هند، روسیه، بنگلادش، پرتغال، ایتالیا، سنگاپور، اسپانیا، آلمان، انگلیس، برزیل، امارات، بلغارستان، قبرس، نپال، البانی، افغانستان، سریلانکا، اروگوئه، تانزانیا، پاکستان، لاتویا، برونی، فیلیپین، چک، آمریکا، فرانسه به رقابت می‌پردازند.
در بخش نمایش ویژه آثار منتخب هم فیلم هایی از جشنواره های مطرح جهان از جمله جشنواره فیلم حضور دارند.در این بخش، آثاری از جشنواره‌های مطرح جهان از جمله جشنواره فیلم‌های60 ثانیه دانمارک، جشنواره 60 ثانیه‌ای پاکستان، جشنواره 60 ثانیه‌ای هند، جشنواره 100 ثانیه‌ای بوستون، ویدیو میکر ایتالیا حضور دارند. قرار است آثار منتخب جشنواره‌های بین‌المللی جهان نیز نمایش داده شود.
قربانی افزود:همچنین در مجموع 200 فیلم کوتاه 100 ثانیه ای در جشنواره یازدهم نمایش داده خواهد شد.
گفتنی است که فیلم های کوتاه در همه جای دنیا همواره مخاطبان خاص خود را دارد ، اساسا فیلم کوتاه 100 ثانیه ای از گونه های جذاب فیلم های سینمایی است که فیلم باید حداکثر در 100 ثانیه ای پیام خود را به مخاطب برساند ودر واقع این ثانیه های فیلم 100 از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
جشنواره فیلم های صد ثانیه ای به میزبانی پردیس سینمایی آزادی در حال برگزاری است ما سری به محل برگزاری این جشنواره زدیم تا از نزدیک حال و هوای این جشنواره را نیز بررسی کنیم. رسولی از فیلمسازان جوان در خصوص اهمیت این گونه از ژانر در سینمای ایران گفت:بیان یک پیام و مضمون در 100 ثانیه بسار دشوارتر و سخت تر از رساندن حرفی در چند دقیقه است .
ما طبیعتا در یک فیلم کوتاه مدت زمان بسیار محدودی داریم ، در حالی که در یک فیلم بلند فرصت برای فیلمساز بیش از یک ساعت است و این دست کارگردان را باز گذاشته است و ازاین رو است که میزان اهمیت این گونه از فیلم های کوتاه نمایان می گردد.
این فیلمساز افزود:از دیگر نکات مثبت فیلم های کوتاه نیز می توان به همین جشنواره صد اشاره کنیم که می شود تعداد زیادی فیلم کوتاه را در مدت زمان کمی مشاهده کرد بدون اینکه حتی مخاطب احساس خستگی به او دست دهد و پیام فیلم در کمترین زمان ممکن به مخاطب انتقال داده شود . جباری از دیگر فیلمسازان کوتاه در گفتگو با خبرنگار ما می گوید:به نظر من ساختن اینگونه از فیلم های کوتاه به خلاقیت بیشتری نیازمند است، در ضمن این جشنواره به کشف و پرورش استعدادهای جوان و خلاق در این عرصه کمک زیادی می کند به طوری که فرد می تواند خود را به لحاظ توانایی بسنجد .
این رویداد سینمایی در قالب بخش‌های «مسابقه سینمای100 ثانیه‌ای ایران» شامل دو بخش «اصلی» و «در مسیر تجربه» در زمینه‌های مستند، داستانی، پویانمایی و «مسابقه سینمای 100 ثانیه‌ای جهان» در زمینه آثار مستند، داستانی، پویانمایی و با سه محور موضوعی «اخلاق و سبک زندگی»، «اخلاق و فرهنگ کار» و «اخلاق و اقتصاد مقاومتی» طراحی شده است. بیش از سه هزار اثر برای بخش‌های مختلف جشنواره دریافت شده و از میان این آثار بیش از 350 اثر توسط هیئت‌های انتخاب جشنواره برای اکران در روزهای چهارم و پنجم اسفند در نظر گرفته شده است.
گفتنی است که شعار این جشنواره سینمای پاک است.جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تا 6 اسفند ماه ادامه دارد

۱۳۹۵/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...